در دنیای امروزی افراد خانواده قادر نیستند از سالمندان در خانه پرستاری کنند و باید شخصی به صورت همیشگی یا مقطعی در کنار سالمند بماند تا به بهترین نحو از او پرستاری کند و باعث بهبود کیفیت زندگی او شود. از جمله مسائلی که سالمندان در دوران سالخوردگی با آن مواجه می‌شوند، تحلیل توانایی جسمی است که توجه به آن اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر خانواده‌ی فرد سالخورده به دلیل مسائل مختلف نتوانند مراقب سالمند خود باشند، پرستار سالمند در منزل یکی از افرادی است که می‌تواند به او در کارهای روزانه یاری برساند.

هر آنچه درباره پرستار سالمند در منزل باید بدانید

سلامت نیوز:  در دنیای امروزی افراد خانواده قادر نیستند از سالمندان در خانه پرستاری کنند و باید شخصی به صورت همیشگی یا مقطعی در کنار سالمند بماند تا به بهترین نحو از او پرستاری کند و باعث بهبود کیفیت زندگی او شود.

از جمله مسائلی که سالمندان در دوران سالخوردگی با آن مواجه می‌شوند، تحلیل توانایی جسمی است که توجه به آن اهمیت بسیار بالایی دارد.

اگر خانواده‌ی فرد سالخورده به دلیل مسائل مختلف نتوانند مراقب سالمند خود باشند، پرستار سالمند در منزل یکی از افرادی است که می‌تواند به او در کارهای روزانه یاری برساند.

 این شخص با توجه به مهارت و تخصص خود و با شناخت کاملی که از خواسته‌های فرد سالخورده دارد، به بهترین نحو از او نگهداری و پرستاری می‌کند.

معرفی رشته پرستاری سالمندان

پرستار سالمند شخصی است که به صورت روزانه، شبانه روزی، شبانه و مقطعی از شخص سالخورده پرستاری می‌کند. وظایف این پرستاران با هم تفاوت دارد. تعداد زیادی از آن‌ها به صورت تخصصی خدمت می‌کنند و عده‌ای نیز که از تخصص کمتری برخوردارند، فقط از سالمند نگهداری و مراقبت می‌کنند . در ادامه به وظایف پرستار سالمند در منزل خوهیم پرداخت.

وظایف پرستار سالمند در منزل

حفظ بهداشت سالمند از اصلی‌ترین وظایف پرستار به شمار می‌رود. چه بسا سالمندانی که در اثر نبود بهداشت مناسب دچار امراض عدیده‌ای می‌شوند و همین امر شرایط آن‌ها را بدتر می‌کند.

وظایف پرستار در حفظ بهداشت سالمند عبارت است از حمام کردن سالمند، کمک دادن به او در دستشویی، مسواک زدن، اصلاح مو و ناخن و همچنین شستن لباس‌ها. پرستار سالمندانی که دچار زخم بستر هستند یا از پوشک استفاده می‌کنند باید به طور مرتب زخم‌ها و وضعیت بهداشت پوشک را زیر نظر داشته باشند.

 

با افزایش سن، انسان‌ها درگیر مسائلی همچون کاهش بینایی، شنوایی، نیروی جسمی و مشکلات قلبی عروقی و.... خواهند شد. از جمله وظایف مهم پرستار سالمند در منزل تشویق کردن او به ورزش است؛ چرا که اگر سالمند تحرک نداشته باشد، نیروی جسمی‌اش کم می‌شود.

حفظ روحیه سالمند از دیگر موارد پراهمیت در وظایف پرستاری به شمار می‌رود. پرستار باید سالمند را همواره به مطالعه، دیدن فیلم، گوش دادن به موسیقی، همنشینی با آشنایان و... ترغیب کند.

نقش تغذیه در حفظ سلامت افراد سالمند از اهمیت بالایی برخوردار است. تغذیه مفید برای سالمندان سبب بهبود قوا و سرحال شدن آن‌ها خواهد شد و از این طریق سالمندانی سالم‌تر خواهیم داشت.

پرستار به این منظور می‌تواند با تهیه برنامه غذایی سالم و سرشار از مواد مقوی، در تغذیه فرد سالمند نقش ویژه‌ای ایفا کند. همچنین پرستار باید داروهای سالمند که زیر نظر پزشک تجویز شده‌اند، سر وقت به او بدهد.

مزیت استخدام پرستار سالمند در منزل

استفاده از پرستار برای سالمندان در خانه مزایای مختلفی دربردارد، در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته می‌شود:

سالمند با وجود پرستار در منزل احساس راحتی بیشتری در کنار خانواده خواهد داشت، اشتیاق و امید به زندگی در او افزایش می‌یابد. علاوه بر این خانواده برای مراقبت از سالمند کنترل بیشتری دارند.

همچنین اگر این مورد را با نگهداری در خانه سالمندان مقایسه کنید، تفاوت‌های چشمگیر زیادی مشاهده خواهید کرد. خانه سالمندان برای افراد سالخورده بسیار ترسناک است، چرا که آن‌ها این احساس را دارند که خانواده‌شان دیگر تا آخر عمر به دیدنشان نمی‌آیند و آن‌ها را از یاد خواهند برد؛ بیشتر افراد سالخورده پس از سکونت در خانه سالمندان افسردگی می‌گیرند.

پرستاری از سالمند تهران

خدمات پرستاری از سالمند در منزل در کشورهای توسعه یافته جهان کاملا برنامه‌ریزی شده و علمی است. شخصی که به عنوان پرستار سالمند و کودک در منازل شروع به کار می‌کند با وظایف خود به خوبی آشنایی دارد و می‌تواند خدمات پرستاری را به شکلی کاملا تخصصی ارائه کند. از طرفی دیگر، دوره‌هایی که پرستاران در چنین کشورهایی می‌بینند باعث می‌شود تا خانواده‌ی سالمندان برای سپردن فرد سالمند خود به آن‌ها اعتماد کنند.

در سال‌های گذشته با افزایش تعداد سالمندان در ایران نیز خدمات پرستاری از آن‌ها بیشتر شده است و به همین علت مرکز سفیر آرامش سعی کرده تا با آموزش پرستار سالمند در منزل، مراقبی ماهر را برای خدمت‌رسانی به خانواده‌ها و سالمندان آماده کند. این مرکز ارائه خدمات پرستاری در منزل، علاوه بر استخدام باتجربه‌ترین و متخصص‌ترین پرستاران، سعی دارد تا با بهترین قیمت پرستار سالمند در تهران، به خانواده‌ها این امکان را دهد تا به راحتی برای سالمند خود پرستار بگیرند.

استخدام پرستار برای سالمند

بدون شک استخدام پرستار برای سالمندان در منزل باید با آگاهی و اطلاعات صورت بگیرد. ولی قبل از این باید همه‌ی نیازهای فرد سالمند شناسایی شود تا برحسب این نیازها بتوانیم فردی مناسب را انتخاب کنیم. بعضی اوقات مراحل استخدام پرستار سالمند ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد و در این راه خسته شوید؛ مرکز خدمات پرستاری سفیر آرامش این سختی‌ها را آسان کرده و شما با خیال آسوده خواهید توانست با استفاده از مشاوره رایگان متخصصان، بهترین پرستار را متناسب با شرایط مورد نظرتان استخدام کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha