مطالعات نشان می دهد در جوانان دارای شاخص توده بدنی بالا، علائم سفتی شریان وجود دارند که یک فاکتور پرخطر برای بیماری قلبی عروقی است.

کودکان دچار اضافه وزن با عوارض قلبی جدی مواجه اند

سلامت نیوز: مطالعات نشان می دهد در جوانان دارای شاخص توده بدنی بالا، علائم سفتی شریان وجود دارند که یک فاکتور پرخطر برای بیماری قلبی عروقی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از ساینس دیلی، بر اساس مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمریکا، درصد کودکان و نوجوانان چاق از ۱۹ درصد قبل از پاندمی به ۲۲ درصد افزایش یافته و سرعت افزایش شاخص توده بدنی (BMI) دو برابر شده است.

تحقیقات جدید دانشگاه جورجیا نیز نشان می‌دهد که این شرایط می‌تواند خبر بدی برای سیستم قلبی عروقی کودکان هم در زمال حال و هم در آینده باشد.

در این مطالعه سطح چربی احشایی شکم و سفتی شریان در بیش از ۶۰۰ کودک، نوجوان و بزرگسال اندازه گیری شد. چربی احشایی چربی موجود در شکم است که به اندام‌های حیاتی نفوذ می‌کند در نتیجه سفتی شریانی، سیستم قلبی عروقی را مجبور می‌کند تا برای پمپاژ خون در سراسر بدن سخت‌تر کار کند.

محققان به میزان بیشتری از چربی احشایی و سفتی شریانی در جوانان دارای اضافه وزن پی بردند که نشان می‌دهد چربی شکمی احتمالاً در بروز مشکلات قلبی عروقی در کودکان نقش دارد.

«جوزف کیندلر»، عضو تیم مطالعه، گفت: «هرچه شریان‌ها سفت‌تر باشند، خون سریع‌تر از طریق آن رگ‌های خونی حرکت می‌کند، که می‌تواند برای سیستم قلبی ما مضر باشد و بر آن فشار وارد کند».

مطالعات در مورد خطرات قلبی عروقی در جوانان محدود است، اما محققان معتقدند تغییرات منفی در سیستم قلبی عروقی که منجر به بیماری و حملات قلبی می‌شود، احتمالاً از دوران کودکی و نوجوانی شروع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha