رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در کشور سالانه دچار درجات مختلفی از سوختگی می‌شوند.

سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می‌شوند

سلامت نیوز:رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در کشور سالانه دچار درجات مختلفی از سوختگی می‌شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مهدی شادنوش روز یکشنبه در نشست خبری که در بیمارستان حضرت فاطمه(س) برگزار شد، افزود: افرادی که دچار هوشیاری کمتری هستند و نیز اطفال، سالمندان و مبتلایان به آلزایمر بیشتر دچار سوختگی می شوند و میزان سوختگی در کشور بالاتر از کشورهای همجوار است.
وی اظهار داشت: سوختگی از مواردی است که آسیب جسمی و روحی به فرد وارد کرده و مشکلاتی زیادی را بوجود می آورد.


شادنوش تصریح کرد: سوختگی الکتریکال حائز اهمیت است و بخش های مختلف کشور شامل تولید کنندگان لوازم برقی، شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی باید به مسائل ایمنی برای جلوگیری از سوختگی توجه کنند زیرا تعداد زیادی چشم بر اثر سوختگی تخلیه می شوند.


وی اظهار داشت: بیماران سوختگی نیازمند محیط های استریل و درمان‌های پیچیده هستند و تحریم ها نیز باعث شده از لحاظ تجهیزات، پانسمان های اختصاصی، لباس‌های سوختگی و غیره کمبود داشته باشیم.


به گفته شادنوش، در حال حاضر ۱۱ بیمارستان در کشور دارای بخش سوختگی هستند و افرادی که دچار این مسئله می شوند وقتی عفونت زخم آنها بیشتر می شود به مراکز درمانی مراجعه می کنند.


شادنوش تاکید کرد: در حوزه اطلاع رسانی و آموزش عمومی مشکل داریم باید بحث وجود بخاری غیر استاندارد و نفتی در مدارس پیگیری شود.
وی ادامه داد: باید به مردم در زمینه سوختگی هشدار داده شود و آموزش همگانی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha