دبیر انجمن داروسازان ایران با انتقاد از آنچه که تاخیر سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها خواند، گفت: در آستانه اجرای طرح نسخه الکترونیک، نگرانی‌ها بابت تاخیر مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تامین اجتماعی پررنگ‌تر شده است.

تاخیر تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، کمرشکن شده است

سلامت نیوز: دبیر انجمن داروسازان ایران با انتقاد از آنچه که تاخیر سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها خواند، گفت: در آستانه اجرای طرح نسخه الکترونیک، نگرانی‌ها بابت تاخیر مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تامین اجتماعی پررنگ‌تر شده است.

به گزارش سلامت نیوز، جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان ایران در گفتگو با ایسنا ضمن گلایه از سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تامین اجتماعی از تیرماه پرداخت نشده و این به معنای آن است که داروهای مردم توسط داروخانه‌ها عرضه شده ولی سازمان‌های بیمه‌گر، سهم خود را از هزینه نسخه‌های مردم پرداخت نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاخیر مطالبات داروخانه‌ها از تامین اجتماعی کمرشکن شده، گفت: ما در این خصوص بارها مکاتبه کردیم و درخواست وقت ملاقات کردیم؛ ولی بازهم شاهد بی اعتنایی و بی توجهی سازمان تامین اجتماعی هستیم. این درحالی است که ما دنبال چیزی بیش از قانون نیستیم و توقع داریم که هرچه زودتر آنچه که قانون تصریح کرده، اجرایی شود.

سعیدلو ادامه داد:با شروع نسخه نویسی الکترونیک از ابتدای دی ماه، با توجه به اینکه زیر ساخت‌های آن کامل نشده است، بخصوص در شهرهای بزرگ مشکلات و گرفتاری مردم و داروخانه‌ها کاملا قابل پیش بینی است.

وی افزود: علاوه بر آن، این برنامه‌ها بار مالی برای داروخانه‌ها دارد و متاسفانه سازمان‌های بیمه‌گر هزینه آن را حذف کرده‌اند و این موضوع فشار مضاعفی را بر اقتصاد داروخانه‌ها تحمیل کرده است.

دبیر انجمن داروسازان ایران افزود: بانک‌ها نیز تسهیلات ویژه‌ای را بابت فعالیت‌های داروخانه قائل نمی‌شوند و این سبب می‌شود که گرفتاری‌های اقتصادی داروخانه‌ها افزون شود.

سعیدلو تاکید کرد: واقعیت غیرقابل انکار آن است که اقتصاد داروخانه‌ها بیش از پیش تحت فشار قرار گرفته و نگران هستیم که داروخانه‌ها در تامین داروی مورد نیاز مردم، عاجز شوند. ما امیدواریم هرچه زودتر مسئولین مربوطه در این خصوص گره‌گشایی کنند و مانع شکسته شدن زنجیره دارویی کشور شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha