سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 332945

کاهش وزن سریع برای خانم ها بعد از زایمان نادرست است و باید با حوصله و مشاوره اقدام شودمواظبت از نوزاد تازه متولد شده و عادت به زندگی جدید همراه با طفلی که به شدت به مادر وابسته است کار سختی است و نباید استرس بیشتر برای کاهش وزن را به آن اضافه کرد . به طور معمول مادران در دوران بارداری دچار اضافه وزن می شوند و برای کاهش وزن باید راهکارهای اصولی و در زمان مشخص را در پیش بگیرند که در ادامه به آن می پردازیم:

رژیم اصولی برای لاغری زنان شیرده

سلامت نیوز:کاهش وزن سریع برای خانم ها بعد از زایمان نادرست است و باید با حوصله و مشاوره اقدام شودمواظبت از نوزاد تازه متولد شده و عادت به زندگی جدید همراه با طفلی که به شدت به مادر وابسته است کار سختی است و نباید استرس بیشتر برای کاهش وزن را به آن اضافه کرد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، به طور معمول مادران در دوران بارداری دچار اضافه وزن می شوند و برای کاهش وزن باید راهکارهای اصولی و در زمان مشخص را در پیش بگیرند که در ادامه به آن می پردازیم:


  اصول کاهش وزن برای زنان باردار
زنان باید برای کاهش وزن خود به تدریج از رژیم صحیح غذایی و فعالیت های ورزشی پیروی کنند. مادران بعد از زایمان به مدت سه تا شش ماه زمان نیاز دارند تا بتوانند وزنشان را کم کنند. آن ها باید این نکته را در نظر بگیرند که در دوران بارداری بهطور متعادل غذا بخورند تا با مشکل اضافه وزن، بعد از زایمان روبه رو نشوند.


  بهترین راهکار برای کاهش وزن
در طول بارداری و مراقبت از کودک و شیردهی پس از زایمان، انتخاب رژیم غذایی سالم باعث حفظ وزن متعادل می شود. متأسفانه زنان نمی توانند بعد از زایمان به وزن سابق شان بازگردند. همچنین آن ها نمی‌توانند با ورزش کردن به وزن اولیه خود برگردند. انتخاب رژیم غذایی متعادل، بهترین راه کاهش وزن ، پس از زایمان است.


  نکاتی که باید بدانید
خانم ها تا یک سال بعد از زایمان، معمولاً به میزان ۰٫۵ تا ۳ کیلوگرم از وزن اضافه دوره بارداری شان را حفظ می کنند. کاهش این میزان وزن بدون این که به نوزاد ضرر برسد، زمان می برد. با کمی ورزش، فعالیت خود را آغاز کنید و تا زمانی که بدنتان برای ورزش بیشتر آماده است، این کار را ادامه دهید.


  پیاده روی بهترین ورزش
بهتر است که در هر روز حداقل۳۰ دقیقه پیاده روی عادی داشته باشید. در این پیاده روی می‌توانید فرزندتان را هم در کالسکه به‌همراه خود ببرید.


  کاهش وزن بعد از زایمان
معمولاً بعد از زایمان در مدت زمان کوتاهی، حدود ۵ کیلوگرم وزنتان کم می‌شود. این کاهش وزن سریع به دلیل خارج شدن نوزاد، جفت و مایع آمنیوتیک ایجاد می شود.مادران بعد از این کاهش وزن اولیه، بهتر است بنا به دلایل سلامتی و حفظ ایمنی، وزن خود را به تدریج کم کنند و حداقل در دوران شیردهی روزانه ۱۸۰۰ کالری مصرف کنند.


  رژیم  بعد از شیردهی
مادر علاوه بر این که برای سوخت و ساز  بدن خود، کالری های لازم را دریافت می کند، باید برای بدن کودکش هم مواد لازم را دریافت کند. به همین دلیل باید تغذیه مادر، مناسب باشد و زمانی می‌تواند وزنش را کم کند که کودکش از مواد غذایی دیگر به جز شیر مادر استفاده کند؛ یعنی مادر از شش ماه دوم شیردهی، مجاز به کاهش وزن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha