سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 332952

چه وقتی از خواب بیدار می‌شوید؟ آیا اول حساب اینستاگرام خود را چک می‌کنید یا در تعطیلات آخر هفته خود را در حال ارسال ایمیل‌های کاری می‌بینید؟ گوشی‌های ما به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده است. با این حال در بسیاری از موارد وابستگی به گوشی همراه اغلب بیشتر شبیه یک حصار است تا رهایی.

راهکارهایی که سلامت روان را تضمین می‌کند

سلامت نیوز:چه وقتی از خواب بیدار می‌شوید؟ آیا اول حساب اینستاگرام خود را چک می‌کنید یا در تعطیلات آخر هفته خود را در حال ارسال ایمیل‌های کاری می‌بینید؟ گوشی‌های ما به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده است. با این حال در بسیاری از موارد وابستگی به گوشی همراه اغلب بیشتر شبیه یک حصار است تا رهایی.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، خبر خوب این است که وقتی احساس غم یا افسردگی دارید، ممکن است گوشی شما در واقع کلید بهبود سریع خلق‌وخوی شما باشد.


به گزارش کارشناسان چند روش آسان برای بهبود سلامت روان در کنار گوشی همراه ارائه کردند.


برنامه مدیتیشن(مراقبه) دانلود کنید
حتی اگر برای یک جلسه درمانی یا کلاس یوگا وقت ندارید، برنامه‌های مراقبه نصب شده روی گوشی شما می‌تواند کمک کند تا از احساس آرامش عمیق و سریع لذت ببرید.


الکساندر بورگمیستر، روان‌شناس اعصاب، می‌گوید: برنامه‌هایی وجود دارد که نسخه‌های مراقبه هدایت شده  ارائه می‌دهد و می‌تواند به همه چیز از اضطراب گرفته تا عزت نفس حتی درمان درد مزمن کمک کنند.


موسیقی‌های تقویت‌کننده روحیه گوش دهید
فرقی نمی‌کند چه موسیقی را ترجیح دهید؛ گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان می‌تواند به شما کمک کند که ذهنتان را از چیزی که شما را آزار می‌دهد، دور کنید و خلق‌وخوی خود را به سرعت بهبود بخشید.


بورگمیستر بیان می‌کند: پخش موسیقی به شما این امکان را می‌دهد تا فهرست‌های پخش آهنگ خاصی را بر اساس خلق‌وخوی خود ایجاد کنید و هر زمانی که بخواهید به آهنگ مورد علاقه خود گوش دهید. این کار می‌تواند برای سلامت روان شما بسیار مفید باشد.


جلسه ملاقات درمانی رزرو کنید
در حالی که پیدا کردن یک درمانگر که بتواند وقت ملاقات بدهد ماه‌ها طول می‌کشد، این بیماری همه‌گیر دسترسی به خدمات بهداشت از راه دور را برای کسانی که به آن‌ها نیاز دارند، افزایش داده است.


بورگمیستر می‌گوید: ارتباط با یک درمانگر هرگز آسان‌ نیست اما در حال حاضر می‌توانید به‌ طور مستقیم از طریق گوشی خود وارد جلسه درمان مجازی و محرمانه خود شوید.


راهکارهایی که سلامت روان را تضمین می‌کند
به دوست خود پیام دهید
گاهی اوقات فقط داشتن فردی که به اتفاقاتی که برای شما رخ می‌دهد، گوش کند، حتی اگر یک درمانگر نباشد، می‌تواند به کاهش مشکلات کمک کند. این روش می‌تواند مفید باشد زیرا راهی برای برقراری ارتباط و ابراز احساسات در مورد برخی چیزهایی است که در زندگی شما می‌گذرد.


همیشه بهتر است به‌ جای نگه داشتن احساسات خود هنگام مواجهه با مشکلات مربوط به سلامت روان آن را ابراز کنید.
لورن شاپیرو، مددکار اجتماعی و کارشناس ارشد در مرکز درمان لیز موریسون آمریکا، در این خصوص می‌گوید: یک روش بسیار خوب برای بهبود مهارت‌های ارتباطی به اشتراک گذاشتن چیزهایی است که با دیگران تجربه می‌کنید.


حساب کاربری‌های شاد رسانه‌های اجتماعی را چک کنید
به گفته کارشناسان اگرچه راه‌های زیادی وجود دارد که رسانه‌های اجتماعی می‌تواند سلامت روان شما را بدتر کند اما در عین حال می‌تواند ابزاری برای بهبود آن نیز باشد.


شاپیرو می‌گوید: گاهی اوقات دنبال کردن حساب‌هایی که می‌تواند محرک یا موجب مقایسه‌های ناسالم در شما شود، احساس شما را بدتر می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌کنم آن حساب‌ها را دنبال نکنید. سعی کنید حساب‌هایی را دنبال کنید که الهام‌بخش شماست یا از شما حمایت می‌کند. خمیرمایه شما می‌تواند با محتوایی پر شود که به شما بهترین احساس را بدهد.


برنامه‌هایی که سرویس نمی‌دهد را حذف کنید
گاهی اوقات تنها یک حساب رسانه اجتماعی نیست که حال شما را بدتر می‌کند. اگر متوجه شدید که برخی از برنامه‌ها باعث می‌شود احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید یا زمان زیادی را صرف آن‌ کنید، با خیال راحت به آن خاتمه دهید.

تانیل اسمیت، یک کارشناس درمان، پیشنهاد می‌کند: برنامه‌هایی که ضروری نیست را از گوشی خود حذف کنید. 


گوشی خود را در خانه بگذارید
گاهی اوقات بهترین راه برای بهبود سلامت روان این است که به سادگی از دستگاه خود فاصله بگیرید.
اسمیت می‌گوید: به پیاده‌روی بروید و گوشی خود را نبرید و به‌ جای این‌که به گوشی خود نگاه کنید، زمانی را صرف توجه به نفس و محیط اطراف خود کنید.
نتایج تحقیقات جدید نشان داده انجام این کار می‌تواند سطح استرس شما را تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha