ابروها نقش مهمی در جذابیت و زیبایی چهره دارند. پرپشتی یا کم‌پشتی ابروها و حالت آن‌ها ممکن است تا حد زیادی در اثر ژنتیک باشد. بعضی از افراد با ابروهای ضخیم و بعضی با ابروهای کم‌پشت و بی‌حالت به دنیا می‌آیند. افراد دسته دوم معمولا سعی می‌کنند با استفاده از محصولات آرایشی یا حتی تاتو، ابروهای خود را پرپشت و حالت‌دار نشان دهند. اما ابروها که فقط برای زیبایی نیستند. آن‌ها جلوی وارد شدن عرق پیشانی به چشم‌ها را می‌گیرند و از چشم‌ها مراقبت می‌کنند. حتی بعضی از افراد در اثر حوادث مختلفی مانند تصادف، انواع بیماری‌ها، مصرف دارو و... دچار ریزش ابرو می‌شوند. کاشت ابرو مناسب‌ترین گزینه برای افرادی است که از کودکی دارای ابروهای کم‌پشت هستند یا در بزرگ‌سالی دچار ریزش ابرو شده‌اند، به حساب می‌آید. در این مقاله در مورد مزایای کاشت ابرو طبیعی با شما صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چرا باید کاشت ابرو طبیعی داشته باشیم؟

سلامت نیوز: ابروها نقش مهمی در جذابیت و زیبایی چهره دارند. پرپشتی یا کم‌پشتی ابروها و حالت آن‌ها ممکن است تا حد زیادی در اثر ژنتیک باشد. بعضی از افراد با ابروهای ضخیم و بعضی با ابروهای کم‌پشت و بی‌حالت به دنیا می‌آیند. افراد دسته دوم معمولا سعی می‌کنند با استفاده از محصولات آرایشی یا حتی تاتو، ابروهای خود را پرپشت و حالت‌دار نشان دهند. اما ابروها که فقط برای زیبایی نیستند. آن‌ها جلوی وارد شدن عرق پیشانی به چشم‌ها را می‌گیرند و از چشم‌ها مراقبت می‌کنند. حتی بعضی از افراد در اثر حوادث مختلفی مانند تصادف، انواع بیماری‌ها، مصرف دارو و... دچار ریزش ابرو می‌شوند. کاشت ابرو مناسب‌ترین گزینه برای افرادی است که از کودکی دارای ابروهای کم‌پشت هستند یا در بزرگ‌سالی دچار ریزش ابرو شده‌اند، به حساب می‌آید. در این مقاله در مورد مزایای کاشت ابرو طبیعی با شما صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

کاشت ابرو طبیعی چیست؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن جراح فولیکول‌های مو را از بانک مو برداشته و به ناحیه ابرو منتقل می‌کند. کاشت ابرو طبیعی تا حد زیادی مشابه روش‌های کاشت مو است. هنگامی که گرفت‌های مو برداشته می‌شوند، باید یک ساعت در یک محفظه با محلول نمک سرد قرار داده شوند. سپس پزشک ناحیه ابرو را بی‌حس کرده و پیوند فولیکول‌ها را انجام می‌دهد. به این ترتیب شما در طول عمل، درد یا ناراحتی احساس نمی‌کنید.

مزایای کاشت ابرو طبیعی چیست؟

کاشت ابرو یک روش دائمی برای جلوگیری از ریزش ابروها و حالت دادن به آن‌ها است. دلایل زیر می‌تواند شما را برای انجام کاشت ابرو قانع کند:

  • کاشت ابرو می‌تواند ابروهای پرپشت و زیبایی برای شما به ارمغان آورد و زیبایی خاصی به چشمانتان ببخشد.
  • با کاشت ابرو از شر مدادهای ابرو و سایر روش‌های موقت برای پرپشت نشان ابروها راحت می‌شوید.
  • کاشت ابرو می‌تواند چهره شما را سرحال‌تر و جوان‌تر نشان دهد.
  • با کاشت ابرو در زمان و هزینه خود برای خرید محصولات گران‌قیمت و استفاده از آن‌ها صرفه‌جویی می‌کنید.
  • نتیجه کاشت ابرو دائمی است و موهای کاشته شده هیچ‌وقت دچار ریزش نمی‌شوند.
  • با کاشت ابرو می‌توانید جای زخم و سوختگی در ناحیه ابرو را کاملا درمان کنید.
  • با کاشت ابرو می‌توانید ابروهای خود را به هر شکلی که دوست دارید، تغییر حالت دهید.
  • ابروهای کاشته‌شده کاملا طبیعی هستند و چهره شما را ناخوشایند نمی‌کنند.

عوارض کاشت ابرو چیست؟

بعد از انجام عمل، ممکن است پوسته‌ای در اطراف فولیکول‌های تازه پیوندخورده تشکیل شود. ایجاد این پوسته‌ها بخشی از روند بهبود است و بعد از گذشت چند روز از بین می‌رود. تا پنج روز بعد از کاشت ابرو ممکن است کبودی یا تورم خفیفی را در ناحیه درمان احساس کنید. در این دوران باید هر دو تا سه ساعت یک بار از اسپری محلول نمک روی ابروهای خود استفاده کنید. همچنین پزشک داروهایی مانند مسکن، آنتی‌بیوتیک و استروئید‌های خوراکی برایتان تجویز می‌کند که باید به‌طور منظم آن‌ها را مصرف کنید.

بعد از کاشت ابرو طبیعی، موهای کاشته‌شده دچار ریزش می‌شوند. ریزش ابروها هیچ جای نگرانی ندارد و یک روند طبیعی است. شما بعد از گذشت ۳ ماه از کاشت ابرو دوباره شاهد رشد مجدد موهای خود در ناحیه ابرو خواهید بود. نتیجه نهایی کاشت ابرو را تقریبا ۹ ماه بعد از عمل مشاهده می‌کنید که تا همیشه ماندگار است.

چه کسانی برای انجام کاشت ابرو گزینه مناسبی هستند؟

تمام کسانی که به هر دلیلی دچار ریزش ابرو شده‌اند یا مدل ابروهای خود را دوست ندارند، می‌توانند از کاشت ابرو استفاده کنند. البته که قبل از انجام کاشت حتما باید به پزشک مراجعه کنید و آزمایش‌هایی انجام دهید. پزشک ممکن است داروهایی برای شما تجویز کند تا بدن شما آماده انجام کاشت ابرو شود. افرادی با بیماری‌های زیر گزینه مناسبی برای کاشت ابرو نخواهند بود:

  • قند خون
  • فشار خون
  • بیماری‌های قلبی
  • نارسایی‌های کبد و کلیه

همچنین برای کاشت ابرو باید بانک موی مناسبی داشته باشید. پس اگر موهای پرپشت و سالمی در پشت سر خود دارید که سفید نشده‌اند، می‌توانید با خیال راحت کاشت ابرو انجام دهید.

مراقبت‌های لازم بعد از کاشت ابرو چیست؟

برای رسیدن به نتیجه دلخواه و گذراندن سریع دوران نقاهت باید بعد از کاشت ابرو مراقبت‌هایی انجام دهید. از جمله مراقبت‌هایی که ممکن است توسط پزشک به شما توصیه شود، عبارت‌اند از:

  • چند روز بعد از کاشت ابرو، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرمای شدید خودداری کنید.
  • برای کاهش درد و کاهش تورم در ناحیه پیوند ابرو، بهتر است از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • ممکن است پزشک داروهایی را برای جلوگیری از عوارض احتمالی و بهبود سریع ناحیه تحت درمان تجویز کند. این داروها را باید به‌طور منظم مصرف کنید.
  • در روزهای ابتدایی بعد از کاشت، از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  • تا چند روز بعد از کاشت ابرو طبیعی خم نشوید و حتی برای بستن بند کفش‌هایتان کامل بنشینید.
  • هنگام خوابیدن سر خود را بالاتر از بدنتان قرار دهید.
  • از برخورد هر چیزی با ابروهای کاشته شده خودداری کنید.
  • تا دو هفته بعد از کاشت ابرو برای شست‌وشوی ابروها از فشار مستقیم آب استفاده نکنید.

هزینه کاشت ابرو طبیعی چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو نسبت به هزینه کاشت مو بسیار ارزان‌تر است. چون به فولیکول‌های کمتری برای کاشت نیاز دارد و در نتیجه وقت و انرژی کمتری از پزشک می‌گیرد. اما هزینه این روش هم مانند قیمت کاشت مو تحت‌تاثیر عوامل مختلفی مانند وسعت ناحیه تحت‌درمان، مهارت پزشک، تعداد فولیکول‌ها، موقعیت جغرافیایی پزشک و روش کاشت ابرو طبیعی تعیین می‌شود. هزینه تمام عمل‌های زیبایی از جمله قیمت لیزر صورت، کاشت ابرو، کاشت مو و... در کلینیک ساعی مطابق با نرخ وزارت بهداشت تعیین می‌شود.

کلام آخر

اگر شما هم جزو کسانی هستید که هر بار قبل از رفتن به مهمانی‌ها جلوی آینه می‌ایستید و ابروهای خود را با مداد آرایش می‌کنید، شاید وقت آن است که به فکر یک راه‌حل دائمی و مناسب باشید. با کاشت ابرو همیشه آماده رفتن به مهمانی هستید و دیگر از محصولات گران‌قیمت آرایشی استفاده نمی‌کنید. پس می‌توانیم بگوییم کاشت ابرو یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است. تجربه شما در رابطه با کاشت ابرو چیست؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha