سلامت نیوز: محققان یکی از شرکت های دانش بنیان پانسمان‌های پودری برای درمان زخم‌های عمیق را که دسترسی به آن دشوار است، عرضه کردند و به گفته آنها این پانسمان روند ترمیم زخم را تسریع خواهد کرد.

درمان زخم‌های عمیق با پانسمان‌های پودر

محمود قفقازی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت و مستقر در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با ایسنا این پانسمان را از محصولات دانش بنیان این شرکت نام برد و افزود: این محصول یک نوع پانسمان برای زخم‌های حفره‌ای و عمیق که دسترسی به آن سخت است، به شمار می رود.

وی تولید این محصول را در قالب پودر دانست و ادامه داد: این پودر حاوی گرانول‌های استریل سفیدرنگ متشکل از زیست پلیمرهای فعال بر پایه کلاژن است؛ از این رو استفاده از این گرانول‌ها در درمان زخم‌های حفره‌ای با دسترسی دشوار بسیار ایده آل خواهد بود؛ چرا که این پودر قادر است ترشحات ناشی از زخم را به ‌طور قدرتمند جذب کرده و به فرم ژل درمی‌آید و در نتیجه نقش بسزایی در درمان این نوع زخم‌ها خواهد داشت.

قفقازی تاکید کرد: فرمولاسیون گرانولی این محصول به گونه ای است که پس از جذب اگزودای زخم، محیطی مرطوب و شرایطی ایده‌آل جهت عملکرد آنزیم‌ها در محل زخم را فراهم می کند و از سوی دیگر روند ترمیم زخم با سرعت بیشتری طی می شود.

مجری طرح با بیان اینکه این محصول به دلیل ساختار گرانولی خود سطح وسیعی را جهت جذب ترشحات زخم در دسترس قرار می‌دهد، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن به دلیل ساختار ویژه ای که دارد، گرانول‌ها به بستر زخم نمی چسبند و به‌سادگی با شست و شوی زخم برداشته می‌شوند. درنتیجه هیچ‌گونه آسیبی به بافت گرانوله در حال ترمیم وارد نخواهد شد.

به گفته این محقق از این محصول می توان در درمان انواع زخم‌های حفره‌ای، انواع زخم‌های اگزوداتیو حاد و مزمن، بسترهای زخم با دسترسی دشوار، زخم‌های ناشی از دیابت، زخم بستر و سوختگی‌های درجه یک و دو استفاده کرد.

مدیر عامل این شرکت یادآور شد: این پانسمان ها از ۲۴ تا ۷۲ ساعت بر روی پوست می ماند و بعد تعویض می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha