سلامت نیوز: بر اساس تحقیقات جدید، خوردن انگور می تواند از حمله قلبی یا سکته جلوگیری کند. محققان دانشگاه UCLA می ‌گویند این میوه ارزشمند، سرشار از مواد شیمیایی است که تنوع باکتری‌های روده را افزایش و کلسترول را کاهش می ‌دهد.

انگور، کلسترول خون را تصفیه می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، مطالعات جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می دهد که تنها چهار هفته خوردن انگور منجر به افزایش قابل توجه سلامت در میان افرادی که به ندرت میوه و سبزیجات می خورند، می شود. یک تغییر ساده در سبک زندگی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را که با عنوان قاتل شماره یک جهان شناخته می شود، کاهش دهد.
انگور سرشار از قندهای طبیعی و مملو از آنتی اکسیدان های قوی است که التهاب را کاهش می دهد. این تیم تحقیقاتی در مطالعات خود ۱۹ نفر بین سنین ۲۱ تا ۵۵ سال که معادل ۴۰ حبه انگور (یا دو وعده) در روز مصرف می کردند، را مورد بررسی و ردیابی قرار دادند.
نتایج نشان می دهد که در عرض یک ماه، تنوع میکروبیوم بدن آن ها به شدت افزایش یافته است. میکروبیوم ها جامعه ای مرکب از میلیارد ها باکتری و سایر میکروب ‌هایی است که در روده زندگی کرده و برای سلامتی ضروری هستند.شرکت کنندگان همچنین تقریباً هشت درصد کلسترول بد کمتری داشته و اسیدهای صفراوی (BA) که به آنها انرژی می دهند، بیش از ۴۰  درصد کاهش یافت. این چربی‌ های مضر می ‌توانند منجر به لخته ‌هایی شوند که رگ ‌های خونی را مسدود کرده و جریان خون را به قلب یا مغز قطع می ‌کنند.

به گفته محققان، از جمله باکتری های مفیدی که در بدن مصرف کنندگان انگور افزایش یافت، باکتری آکرمانسیا (Akkermansia) بود. این باکتری قند و کلسترول را سوزانده و پوشش داخلی روده را تقویت می کند.

پروفسور ژائوپینگ لی (Zhaoping Li) پژوهشگر ارشد این مطالعات در یک بیانیه رسانه‌ ای اعلام کرد: ما دریافتیم که انگور تأثیر مفیدی بر باکتری‌های روده داشته و می دانیم که روده سالم برای سلامتی حیاتی است.

پروفسور لی می ‌افزاید: این مطالعات دانش عمیق‌ تری برای ما فراهم کرده و دامنه فواید سلامتی انگور را گسترش می ‌دهد. انگور با کاهش کلسترول می تواند سلامت قلب را افزایش دهد. به طور خلاصه، نتایج تحقیقات ما اطلاعات اولیه جدیدی در مورد اثرات مصرف انگور بر میکروبیوم روده، کلسترول و متابولیسم اسیدهای صفراوی ارائه می ‌دهد.
به گزارش سیناپرس، بیماری های قلبی عروقی سالانه حدود ۱۷ میلیون نفر را در سراسر جهان از بین می برد که یک سوم کل مرگ و میرها را شامل می شود.
شرح کامل این پژوهش ها و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله Nutrients منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha