به تازگی گمانه زنی ها و شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر تامین آب دریاچه مصنوعی از استان همجوار آن لرستان خبر ساز شده است.

آب دریاچه مصنوعی قم از لرستان تامین می شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان قم - هفت سال است از افتتاح نخستین دریاچه مصنوعی قم می گذرد پروژه ای تفریحی واقع در بوستان جوان که مواردی از غرق شدگی را به خود دیده این بار اما در فضای مجازی خبر ساز شده است.

ماجرا از این قرار است که پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز قم در جدیدترین مصاحبه خود خبر از احیای بوستان جوان  داده است بوستانی که دریاچه جوان را در دل خود جا داده است  اما در فضای مجازی  گمانه زنی و شایعاتی مبنی بر تامین آب دریاچه مصنوعی این بوستان از استان همجوار آن لرستان آن هم  در شرایط کم آبی کشور برای یک پروژه تفریحی  با واکنش متفاوت کاربران مواجه شده است.

محمدجواد مختاری ،روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم  در جوابیه ای ضمن تکذیب موضوع انتقال آب لرستان برای احیای دریاچه مصنوعی جوان گفت:آب این دریاچه کاملا در  جهت حفظ منابع آبی بوده و  از طریق آب های حاصل از بارندگی های فصلی و همچنین  از  آب چاه های شور و غیر قابل استفاده و در نهایت جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری تامین می شود.

به گفته  روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم بوستان بزرگ جوان  اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان استانی قم افتتاح شد.

مختاری با بیان این که تنها دریاچه مصنوعی قم در  بوستان جوان قرار دارد،گفت:مساحت این دریاچه مصنوعی حدود ۳۰ هزار متر مربع  با ۱۵ متر عمق، گنجایش ۳۳۰ میلیون متر مکعب آب را داراست.

او می گوید:هدف از احداث این دریاچه چند منظوره تلطیف هوای شهر قم، ذخیره سازی و جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری، تامین آب مورد نیاز برای آبیاری حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی زیتون‌کاری سه راهی خرمشهر و رینگ کمربند سبز قم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha