سلامت نیوز : معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: با توجه به گزارش حفر چاه‌های غیر مجاز در هفته‌های اخیر، گروهی از بازرسان برای راستی آزمایی میزان مصرف آب در صنایع اصفهان اعزام خواهند شد.

 تاریخ بازگشایی زاینده رود مشخص نیست/میزان مصرف آب در صنایع اصفهان راستی آزمایی شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  مهران زینلیان شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه از جلسات چهارگانه استانداری، آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی و صنف کشاورزی گفت: بازرسان با حضور کارشناسان صنف کشاورزی، آب منطقه‌ای و دادگستری برای نظارت بر میزان مصرف آب در صنایع کار خود را آغاز خواهند کرد.

زینلیان با بیان اینکه احیای زاینده‌رود خواسته همگان است و در این جلسات بدنبال کاهش مصارف مجاز، حذف مصارف غیر مجاز و رسیدن به کیفیت آب هستیم، گفت: با وجودی که یک سامانه نظارتی بر چاه‌های غیر مجاز وجود دارد، اما کماکان شاهد گزارش از حفر این دست چاه‌ها هستیم که باید نظارت قویتری صورت بگیرد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: از ارائه بسته پیشنهادی برای احیای زاینده رود که مورد توافق همگان از بالا تا پایین حوضه آبریز باشد، استقبال می‌کنیم.

زینلیان گفت: بخش اندکی از مدیریت حوضه زاینده رود در استان اصفهان است و بقیه به مدیریت کشوری بستگی دارد؛ نمی‌توان کاری بیش از این انجام داد.

زینلیان با اشاره به اینکه درباره پساب مدعیان زیادی وجود دارند، گفت: برای مدیریت پساب نیاز به خرد جمعی و همیاری نهادهای مختلف است، از این رو رسیدگی به مساله پساب و ساماندهی رودخانه زاینده رود در جلسات آینده بررسی خواهد شد.

زینلیان با بیان اینکه هدف از برگزاری جلسات چهارگانه با صنف کشاورزان، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و استانداری رسیدن به مصوبات یکسان و ارائه آن به نهادهای مختلف است، گفت: رسیدن به یک توافق و یک دیدگاه یکسان تنها راهکار فعلی برای حل مشکل زاینده رود است و تا زمانی که مقابل یکدیگر بایستیم و بجای شنیدن سخنان همدیگر، تنش ایجاد کنیم، مشکل زاینده رود حل نخواهد شد.

زینلیان گفت: تاریخ بازگشایی زاینده رود مشخص نیست و هنوز در این خصوص به جمع‌بندی نرسیده ایم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha