پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 333769

شاید متوجه شده باشید که موهایتان در ماه‌های سردتر ضعیفتر است و مطمئناً نکاتی که در این مقاله گردآوری کرده‌ایم برایتان مفید خواهد بود.

اطلاعاتی برای سالم نگه داشتن موها در زمستان

. همه ما تلاش می‌کنیم که موهایمان را در برابر هوای سرد محافظت کنیم، پس اطلاعات در مورد اینکه چگونه می‌توانیم از آسیب رساندن سرما به موهایمان جلوگیری کنیم، حائز اهمیت است. ما در مجله خبری-سبک زندگی نگار  متوجه شدیم که موها در زمستان بدتر به نظر می‌رسد و اطلاعاتی برای براق و سالم نگه داشتن آن‌ها پیدا کرده ایم.

۱. موهای شما ممکن است خشک شود

با سردتر شدن هوا، هوا خشک‌تر می‌شود، زیرا رطوبت کمتری نسبت به هوای گرم در خود نگه می‌دارد. برای اینکه هوای سرد موهایتان را خشک نکند، سعی کنید روزانه موهایتان را نشویید، زیرا روغن‌های طبیعی در کف سر یک لایه محافظ بین پوست سر و مو ایجاد می‌کنند. اگر نمی‌توانید از خانه بیرون بیایید، زمانی که موهایتان کم طراوتتر به نظر می‌رسند، شامپوی خشکی را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کند فاصله زمانی بیشتری بین شستشوها داشته باشید.

۲. ممکن است کسل کننده به نظر برسد

هوای سرد و خشک می‌تواند به طور جدی برای موها دشوار باشد و ممکن است موهای براق شما را بی روح و کدر جلوه دهد. برای حفظ سلامت موهای خود در ماه‌های سردتر، از استفاده مکرر از وسایل گرم کننده و سشوار خودداری کنید. اگرچه آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا حالتی زیبا داشته باشید، اما می‌توانند به موهای شما آسیب برسانند و آن‌ها را ضعیف کنند. به جای استفاده از سشوار، اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند یا از ابزارهای حالت دهنده‌ای استفاده کنید که دارای فناوری مادون قرمز هستند و به حفظ رطوبت کمک می‌کنند.

۳. ممکن است مو خوره‌های بیشتری داشته باشید

هوای خشک باعث می‌شود موهای شما شکننده‌تر و مستعد شکستن شوند و ممکن است موخوره‌های آزاردهنده بیشتر اتفاق بیفتد. برای اینکه موهایتان در هوای سرد به بهترین شکل ظاهر شوند، هر ۶ هفته یکبار به آرایشگاه خود مراجعه کنید و با  آرایش مو  مرتباً موهایتان را اصلاح کنید. استفاده از یک شانه با دندانه پهن و شامپوی ملایم و بدون مواد خشن نیز می‌تواند به شما کمک کند تا موهایتان را سالم نگه دارید و از ظاهر و حالت چغر موها جلوگیری کنید.

اطلاعاتی برای سالم نگه داشتن موها در زمستان اطلاعاتی برای سالم نگه داشتن موها در زمستان

۴. موهای شما می‌تواند استاتیک تولید کند

احتمالاً متوجه شده اید که در زمستان، وقتی کلاه گرم خود را از سر برمی دارید، موهای شما معمولاً بلند می‌شود. این اتفاق می‌افتد زیرا، درست مانند بقیه بدن، موهای شما بارهای الکتریکی تولید می‌کند که روی کلاه شما نیز ایجاد می‌شود؛ و اگرچه هیچ چیزی نمی‌تواند علم را از انجام کار خود باز دارد، نکاتی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا موهای خود را به طور موقت ثابت نگه دارید. سعی کنید مقداری آب یا مرطوب‌کننده صورت را روی نوک انگشتان خود قرار دهید و آن را روی تارهای ساکن بمالید یا از نرم‌کننده‌ای سبک استفاده کنید تا پریشانی موها را کاهش دهید.

اطلاعاتی برای سالم نگه داشتن موها در زمستان اطلاعاتی برای سالم نگه داشتن موها در زمستان

۵. ممکن است ریزش موی فصلی را تجربه کنید

ریزش مقدار مشخصی مو در طول سال کاملاً طبیعی است، اما ممکن است در زمستان نسبت به تابستان موهای بیشتری را روی برس خود مشاهده کنید. این اتفاق می‌افتد، زیرا کمبود رطوبت در ماه‌های سردتر باعث ریزش موهای شما می‌شود. اگرچه جای نگرانی وجود ندارد، اما می‌توانید از برخی مواد دردسترس به راحتی برای کاهش ریزش مو استفاده کنید. سعی کنید پودر میخک را با دارچین، پودر فلفل قرمز و روغن نارگیل خالص گرم مخلوط کنید و آن را به موهای خود بمالید و بگذارید یک شب بماند.

۶. ممکن است شوره سر بیشتری داشته باشید

موهای ما به طور طبیعی در فصل زمستان کم آب می‌شوند که باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر می‌شود. برای کاهش شوره سر، شامپو مخصوص شوره سر را انتخاب کنید یا راه‌های طبیعی تری مانند روغن درخت چای را برای از بین بردن آن امتحان کنید. مطالعات نشان داده اند که استفاده از روغن درخت چای می‌تواند علائم  شوره سر  را تا ۴۱ درصد کاهش دهد و چربی و خارش پوست سر را بهبود بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha