سلامت نیوز: یک مطالعه جدید می گوید که تحصیلات بیشتر با سلامت بهتر قلب مرتبط است.

تحصیلات بیشتر با سلامت بهتر قلب مرتبط است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، این تحقیق که از داده‌های یک نظرسنجی بزرگ ملی در آمریکا برای بررسی ارتباط بین نژاد، تحصیلات و سلامت قلبی عروقی استفاده کرد، نشان داد که در حالی که سفیدپوستان فواید زیادی از تحصیلات عالی می‌بینند، سایر گروه‌های نژادی و قومی کمتر از آن بهره می‌برند.

دکتر «اَمبر جانسون»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه پیتزبورگ پنسیلوانیا، گفت: «مطالعات قبلی به بررسی نژاد و سلامت قلب، و تحصیلات و سلامت قلب پرداخته اند. اما نحوه تعامل این دو برای پیش‌بینی نتایج، کمتر مشخص شده است.»

در این مطالعه از پاسخ‌های ۷۷۷۱ نفر استفاده شد که در بررسی طولانی‌مدت ارزیابی ملی سلامت و تغذیه شرکت کردند. حدود ۶۹ درصد از آنها سفیدپوست بودند.

محققان سلامت قلب را با امتیازی که از هفت معیار کاملاً تثبیت شده مانند سیگار کشیدن، فشار خون و فعالیت بدنی به دست آمده بود، اندازه گیری کردند.

وقتی محققان سطح تحصیلات را با این معیارها مقایسه کردند، دریافتند افرادی که دانشگاه را به پایان رسانده‌اند، چهار برابر بیشتر از افرادی که دبیرستان را به پایان نرسانده‌اند، شانس داشتن نمره سلامت قلب ایده‌آل دارند.

اما زمانی که محققان امتیازها را بر اساس نژاد و قومیت تقسیم کردند، تفاوت‌هایی ظاهر شد.

برای سفیدپوستان، داشتن مدرک دانشگاهی همچنان شانس داشتن نمره بالای سلامت قلب را بیش از چهار برابر افزایش می‌دهد. اما سیاه‌پوستان با همان سطح تحصیلات فقط دو برابر بهبود داشتند.

برای شرکت کنندگان سفیدپوست، دریافت دیپلم دبیرستان یا معادل آن، شانس داشتن نمره بالای سلامت قلب را تقریباً ۵۰٪ افزایش می‌دهد. هیچ گروه نژادی یا قومی دیگری چنین فایده‌ای را در آن سطح مشاهده نکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha