سلامت نیوز: سویه امیکرون ویروس کرونا این روزها در بیشتر کشورهای اروپایی با شدت در حال گسترش است و کمبود کادر درمانی باعث شده که در برخی کشورها، پرسنل با تست کرونای مثبت همچنان به کارشان ادامه دهند.

شیوع امیکرون در اروپا و کمبود شدید پرسنل درمانی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، به دلیل شیوع و گستردگی سویه امیکرون ویروس کرونا در اروپا، بسیاری از کشورهای این منطقه با کمبود پرسنل پزشکی و پرستاری روبرو شده‌اند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از لندن و مادرید منتشر کرده است: اگرچه سویه امیکرون خفیف‌تر از سایر سویه‌های کروناست و علایم بیماری در اثر این سویه بسیار کم هستند اما به دلیل شیوع گسترده آن و سرعت پراکندگی این سویه، سیستم درمانی در کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا و بریتانیا به شدت با مشکل روبرو شده است.

در آلمان نیز نگرانی درباره تشدید فشار بر کادر درمانی بالا گرفته است و برخی مسئولان می‌گویند که مقررات و محدودیت‌های کنونی کرونا برای غلبه بر امیکرون در این کشور کافی نیستند.

در انگلیس در حالی که به دلیل شیوع امیکرون، تعداد بیمارانی که باید در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به آنها رسیدگی شود بیشتر شده اما به دلیل تعداد بالای پزشکان و پرستارانی که در قرنطینه یا بیمار هستند، کادر درمانی کمتر شده و تمامی عمل‌های جراحی غیرضروری به تعویق افتاده‌ است. در سه ماهه اخیر با فشار دولت، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی در این کشور مجبور به انجام عمل‌های جراحی مثل عمل سرطان شده‌اند که قاعدتا بایستی در بیمارستان‌های دولتی انجام شوند. در حال حاضر امیکرون با سرعت بالایی در حال انتشار در بریتانیاست. با این وجود بوریس جانسون نخست‌وزیر، تا کنون از تشدید محدودیت‌ها در عرصه عمومی خودداری کرده است.

در اسپانیا نیز وضعیت کادر درمانی به حدی بد است که بیمارستان‌ها مجبور شده‌اند، کارکنان بازنشسته خود را به کار بگیرند. همچنین ردگیری کسانی که با افراد تست مثبت در تماس بوده‌اند دیگر مثل سابق در ادارات بهداشت نمی‌تواند انجام شود. بر اساس گزارش یک روزنامه، اسپانیا در آینده با دقت کمتری عفونت‌ها را ردیابی کرده و تست‌های کمتری انجام می‌دهد و روش برخوردش با کرونا مانند آنفلوآنزای عادی خواهد بود. نخست وزیر اسپانیا نیز گفته است از آنجایی که آمار مرگ و میر در اثر کرونا کاهش یافته، زمان آن رسیده که با پاندمی جور دیگری برخورد شود.

همچنین در هلند کادر درمانی بیمارستان‌ها که نتیجه تست کرونای آنها مثبت بوده اما نشانه‌های بیماری را ندارند، باید به کارشان ادامه دهند. در کلینیک دانشگاه آمستردام، یک چهارم کارمندان با نتیجه تست مثبت در حال انجام کارشان هستند. هفته گذشته آمار پرسنل بیمارستان‌ها که تست کرونای آنها مثبت بوده به پنج درصد افزایش یافت.

بنابر گزارش دویچه وله، در ایتالیا هم وضعیت همچنان بحرانی است و حدود چهار درصد کارکنان بیمارستان‌ها به دلیل واکسینه نشدن از کار تعلیق شده‌اند. ادارات بهداشت به همین دلیل تمامی جراحی‌های غیرضروری را به تعویق انداخته‌اند. بخشی از پرسنل پرستاری و پزشکی نیز باید مرخصی‌هایشان را به تعویق بیندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha