سلامت نیوز :مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا می گوید در صورتی که وضعیت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در شرایط کنونی باقی بماند، تا دو ماه دیگر نیمی از شهروندان کشورهای اروپایی مبتلا به این بیماری با سویه امیکرون می شوند.

سازمان جهانی بهداشت: تا ۲ ماه دیگر امیکرون نیمی از شهروندان اروپایی را آلوده می‌کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هشدار این سازمان درست در روزی داده شد که دو سال پیش کووید-۱۹ رسما اولین قربانی را در چین گرفت. یازدهم ژانویه سال ۲۰۲۰، پکن رسما اعلام کرد که اولین نفر در شهر ووهان، کانون اولیه پیدایش ویروس کرونا، پس از ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

هانس کلوگه، مدیر اروپاییِ سازمان جهانی بهداشت با شرکت در یک نشست خبری گفت که سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون، بسیار راحت‌تر از سویه‌های دیگر حتی روی افرادی که پیش‌تر دچار کووید-۱۹ شده و یا واکسن زده‌اند منتقل می‌شود.

کلوگه در این نشست خبری تاکید کرد که  تا۱۰ ژانویه، ۲۶ کشور اروپایی گزارش دادند که بیش از یک درصد از جمعیت آنها هر هفته به کووید-۱۹ مبتلا می‌شود.

وی افزود: اکنون ۵۰ کشور موارد ابتلا به امیکرون را گزارش کرده‌اند و می‌گویند که امیکرون به سرعت به ویروس غالب در اروپای غربی تبدیل شده و اکنون در منطقه بالکان در حال گسترش است.

به گزارش یورونیوز، آمارها در اروپا نشان می‌دهد که سویه امیکرون ویروس کرونا در هفت روز گذشته جان بیش از ۲۰ هزار نفر را گرفته است که در مقایسه با سویه پیشین کرونا، «دلتا»، درصد مرگباری بسیار پایین تری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha