این روزها دلایل زیادی، مانند محدودیت بودجه و همه‌گیری کرونا، زوج‌های جون را برای برگزاری مراسم در محضر عقد مجاب می‌کند. همین موضوع نیز سبب شده تا سالن‌های عقد ظاهر شیک و خاص‌تری نسبت به قبل پیدا کنند و همواره آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به عروس و دامادها باشند.

بایدها و نبایدهای انتخاب سالن و محضر عقد

شاید در ابتدا فکر کنید انتخاب سالن عقد خیلی هم سخت نیست و می‌توانید در مدت کوتاهی یک محضر عقد مناسب پیدا کنید. اما بر خلاف تصورات، انتخاب محضری که با تمامی معیارهای ما سازگار باشد چندان هم آسان نبوده و نیاز به صرف وقت و تحقیق کافی دارد.

محضر عقد

برخی از عروس و دامادها محضر عقد ساده را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر به دنبال محضر عقد با پذیرایی و شام می‌گردند. حتی بسیاری از عروس و دامادها این روزها طرفدار دفتر عقد فضای باز و یا سالن عقد روف گاردن هستند تا مراسم عقد خود را به زیبایی هرچه تمام‌تر برگزار کنند. به طور کلی، اگر شما نیز قصد دارید مراسم خود را در سالن عقد برگزار کنید، بهتر است پیش از هرچیز از بایدها و نبایدهای انتخاب مکان مناسب آگاه شوید. در این مطلب سعی کرده‌ایم تا اطلاعات کامل و جامعی درباره‌ی سالن‌ها و محضرهای عقد با ویژگی‌های مختلف بپردازیم و به شما در گرفتن این تصمیم بسیار مهم یاری برسانیم. پس با ادامه این مطلب همراه شوید:

نکاتی درباره‌ی بایدها و نبایدهای انخاب محضر عقد

شاید قصد دارید زندگی مشترک خود را با مراسمی ساده در یک محضر ازدواج آغاز نمایید و یا فاصله زمانی بین مراسم عقد و عروسیتان باعث شده تا به فکر اجاره یک محضر عقد باشید. به هر حال محضر عقد محلی است که در آن پیوندعشق شما جاودان می‌شود و خاطرات زیادی از این روز و مکان برایتان به جا خواهند ماند. به همین دلیل نیز باید در انتخاب سالن  خود کوشا باشید و نهایت دقت را به خرج دهید. وقتی به دنبال محضر عقد مناسب هستید، بهتر است به این نکات توجه کنید:

گل‌آرایی و دکوراسیون محضر و سالن عقد

عکس‌های زیادی از روز عقد شما به ثبت می‌رسد و قطعاً دوست ندارید بعدها با دیدن این عکس‌ها از انتخاب محضرخود پشیمان شوید! زیبایی فضای داخلی آن در واقع مهمترین عامل در ثبت عکس‌های خاص و به یادماندنی محسوب می‌شود. پس بهتر است دکوراسیون داخلی سالن عقد را دست کم نگیرید. دکوراسیون سالن و محضر ، جایگاه عروس و داماد، چیدمان میز و صندلی‌ها، نوع چیدمان سفره عقد، رنگ‌آمیزی سالن و ویژگی‌های بسیار دیگری وجود دارند که باید در هنگام بازدید از محضر عقد به آن‌ها توجه کنید. بسیاری از عروس و دامادها ترجیح می‌دهند با صرف هزینه کمی بیشتر مراسم خود را در سالن عقد روف گاردن برگزار کنند. سالنی با روف گاردن معمولاً دکوراسیون بسیار شیک و منحصر به فردی دارد که در هیچ یک از سالن‌های عقد نمی‌بینید. همچنین انتخاب دفتر عقد با تم رنگ روشن و نورپردازی حرفه‌ای انرژی بهتری به عروس و داماد و مهمانان القا می‌کند.

هزینه اجاره محضر با سال اختصاصی و خدمات

در گذشته محضرهای عقد همه مشابه هم بودند و تفاوت چندانی با یکدیگر نداشتند. اما امروزه با پر طرفدار شدن عقد محضری، سالن‌های عقد نیز از تنوع بیشتری برخوردار بوده و خدمات مختلفی را به عروس و دامادها ارائه می‌دهند. برای مثال شما می‌توانید یک محضر عقد با پذیرایی و شام انتخاب کنید و میزبانی تمام عیار برای مهمانان جشن عقد خود باشید. برخی از سالن‌های عقد موسیقی زنده و مراسم آتش بازی نیز برای عروس و دامادهای خود تدارک می بینند. اما درخواست چنین خدماتی ممکن است هزینه‌ی مراسم عقد شما را افزایش دهد. همچنین برخی از محضرهای عقد، مانند محضرهای عقد فضای باز، اجاره‌ی بیشتری برای برگزاری مراسم شما دریافت می‌کنند. بنابراین بهتر است پیش از اتخاذ هر تصمیمی، هزینه انتخاب دفتر عقد با خدمات و ویژگی‌های مختلف را بررسی کنید تا در برنامه‌ریزی برای بودجه عروسی خود دچار مشکل نشوید.

سالن عقد عروسی

ظرفیت محضر عقد برای پذیرایی از مهمانان

تعداد مهمانان مراسم عقد خود را پیش از هر کاری معین کنید و بر اساس آن به انتخاب دفاتر عقد خود بپردازید. اگر تعداد مهمانان شما کم است، انتخاب یک دفتر عقد بسیار بزرگ اصلاً مناسب به نظر نمی‌رسد. بر عکس این موضوع نیز برای مراسم عقد محضری صادق است. تعداد مهمانان زیاد در یک سالن عقد کوچک نیز ممکن است به راحتی مراسم شما را با مشکلات جدی مواجه سازد. بنابراین براورد تعداد مهمانان قبل از انتخاب محضر عقد ضروری است.

عاقد

احتمالاً قدرت سخنوری عاقد آخرین موردی است که برای انخاب سالن عقد در نظر می‌گیرید، اما باید بدانید این صحبت‌ها در زیبایی مراسم عقد شما تأثیرگذار خواهد بود. شما نیز مثل هر عروس و دامادی ترجیح می‌دهید عاقدی مهربان و خوشصحبت خطبه‌ی عقدتان را جاری سازد، نه عاقدی عبوس و عجول! سخنان شیرین عاقد می‌تواند آرامش خاطر شما را تأمین کند و تنش و استرس را از مراسم عقد دور نگه دارد.

بررسی محیط اطراف و موقعیت محضر ازدواج انتخابی

بررسی زیبایی داخل سالن عقد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما برای انتخاب کافی نیست. محیط اطراف محضر نیز از مواردی است که باید هنگام انتخاب سالن عقد به آن توجه کنید. تصور کنید سالن عقد روف گاردن مجلل و شیکی را اجاره کرده‌اید که زیبایی دکوراسیون آن همه‌ی چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. امااین سالن عقد پارکینگ اختصاصی ندارد! از طرفی در خیابان‌های اطراف نیز جای پارک کافی دیده نمی‌شود. قطعاً دوست ندارید مهمانان شما در شب عقد در خیابان‌ها سرگردان بمانند و دنبال جای پارک بگردند! به طور کلی، هنگام انتخاب سالن عقد باید به مواردی همچون دسترسی مناسب، آسانسورها، پارکینگ اختصاصی، لوکیشن مناسب عکاسی از مراسم عقد و پارکینگ ساختمان توجه کنید.

امکانات جانبی سالن عقد

بعضی از سالن‌های عقد امکانات جانبی مختلفی را برای عروس و دامادها و مهمانان در نظر می‌گیرند که به برگزاری هرچه بهتر مراسم شما کمک می‌کند. از جمله این امکانات می‌توان به آتلیه عکاسی، گروه موسیقی، آرایشگاه عروس، خدمات گل‌آرایی و ماشین عروس، و آرایشگاه داماد اشاره کرد. چنین امکاناتی به شما کمک می‌کنند تا با صرف وقت کمتر مراسم عقد بهتری داشته باشید. جا به جایی‌های مدوام برای دریافت هر یک از این خدمات به معنی تحمل استرس و یا حتی هزینه‌ی بیشتر خواهد بود.

مدت زمان مورد نیاز برای حضور در سالن عقد

با مسئول سالن عقد، پیش از تعیین ساعت و تاریخ، در مورد مدت زمانی که در اختیار خواهید داشت صحبت کنید. شاید دوست دارید با تک تک مهمانان عکس یادگاری بگیرید و این قطعاً زمان مورد نیاز برای مراسم عقد شما را افزایش خواهد داد. اما اگر بعد از شما عروس و داماد دیگری نوبت عقد داشته باشند، مجبور به ترک سالن قبل از گرفتن عکس‌های یادگاری خواهید شد.

سیستم تهویه، سرمایش و گرمایش مناسب

محضر عقد و ازدواج خوب باید از سیستم تهویه مناسب برخوردار باشد، در غیر این صورت آسایش و آرامش نه عروس و داماد و نه مهمانان تأمین نخواهد شد. قطعاً دوست ندارید در فصل زمستان بر سر سفره عقد از سرما بلرزید و در تابستان نیز مهمان‌ها بادبزن به دست شاهد جاری شدن خطبه عقد باشند! با این وجود بسیاری از عروس و دامادها هنگام انتخاب سالن عقد این نکته‌ی بسیار مهم را فراموش می‌کنند. به علاوه، اگر قصد برگزاری مراسم عقد خود در فصل زمستان را دارید، احتمالاً سالن عقد فضای باز و یا  روف گاردن گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

متن دعوت برای مراسم عقد و عروسی

بهتر است در متن دعوت نامه مشخص نمایید که نوع مراسم شما چیست و به چه نحوی برگزار می شود. اگر چنانچه مراسم عقد شما در شب عروسی تان و ساعاتی قبل است بهتر است، بهتر است بزرگترهای فامیل را که قصد دارید به این مراسم دعوت کنید به شکل مطلوب و مناسبی دعوت نمایید. در نوشتن متن کارت عروسی و عقد ایده های زیادی می توانید لحاظ کنید. یکی راه برای آنکه کارت عروسی متفاوت داشته باشید استفاده از کارت عروسی آنلاین در سایت تالارکده به نشانی "https://www.wed.talarkadeh.com/" است.

برگزاری عقد آریایی

عقد آریایی

برخی از محضرهای ازدواج در کنار مراسم عقد بصورت رسمی و خواند خطبه،عقد آریایی نیز انجام می دهند. عقد آریایی شاید ریشه تاریخی نداشته باشد ولی جملات و متون زیبایی که زوجین در هنگام خواندن آن به یکدیگر میگویند لحظات خاص و زیبایی را رقم می زند. 

سالن عقد در تالار پذیرایی و باغ تالار عروسی

اتاق عقد اختصاصی یکی از بخش‌های جانبی تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای عروسی می‌باشد که برای مراسم‌های عقد تشریفاتی بسیار مناسب است. برخی از عروس و دامادها ترجیح می‌دهند پیش از جشن عروسی، مراسم عقد خود را در محضرعقد اختصاصی تالار پذیرایی برگزار نمایند. دفترخانه ثبت مجزا در واقع یکی از مزیت‌های باغ تالار عروسی و یا تالار پذیرایی محسوب می‌شود. اما این تالارها معمولاً سالن عقد را به صورت جداگانه و برای مراسم عقد مجزا نیز به عروس و دامادها اجاره می‌دهند. پس اگر به دنبال سالن عقد مناسب خود هستید، اتاق عقد مجزا در تالارهای عروسی را نیز در میان گزینه‌های خود قرار دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha