سلامت نیوز: والدین نقش مهمی در افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس کودک خود دارند و به همین خاطر می‌بایست علاوه بر توجه مناسب به آن‌ها و تحسین آن‌ها در مواقع مورد نیاز از راهکارهای دیگری نیز استفاده کنند.

چند توصیه برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس کودکان تفاوت بزرگی در زندگی آن‌ها ایجاد خواهد کرد. داشتن عزت نفس سالم می تواند به عنوان سپری برای کودکان در سنین بزرگسالی در هنگام مواجهه با چالش های زندگی عمل کند. کودکان با عزت نفس و اعتماد به نفس سالم در هنگام رویارویی با ناملایمات و سختی‌ها در زندگی خود، بهترین توانایی هایشان را نشان می دهند.

در این میان نقش والدین به منظور تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس سالم در کودکان‌شان بسیار مهم است.

به گزارش "هلث هاب"، در ادامه به چند راهکار ساده و کاربردی به منظور تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس کودکان خواهیم پرداخت.

* با کودکان خود وقت بگذرانید

وقت گذاشتن برای کودکان باعث می شود تا آن ها احساس کنند برای والدین خود مهم هستند. به عنوان مثال می توانید با یکدیگر تفریح مورد علاقه او را انجام دهید.

* شنونده خوبی باشید

به فرزندان خود توجه کامل داشته باشید و به آنها گوش دهید. از آنها در مورد دوستان، معلمان و فعالیت‌هایی که در مدرسه انجام می‌دهند، بپرسید و در صورت نیاز نیز به آن‌ها راهنمایی داده و کمک‌شان کنید.

* از کودکان انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید

از مقایسه کودکان با یکدیگر و بزرگسالان بپرهیزید و کاری نکنید فرزندان‌تان زمانی که در انجام فعالیتی خوب عمل نمی‌کنند، احساس شکست کنند. در عوض، کودکان خود را تشویق کرده و آنها را به خاطر تلاش‌هایشان تحسین کنید. سپس در گام بعدی، با یکدیگر در مورد چگونگی بهبود عملکرد آنها گفت‌وگو کنید.

* به نقاط قوت کودکان توجه کنید

به فرزندان خود کمک کنید تا نقاط قوت خود را کشف کنند. همچنین آن‌ها را تشویق کنید تا فعالیت‌ها و سرگرمی‌های مختلف را امتحان کنند. به آنها توضیح دهید که افراد با یکدیگر متفاوتند و نقاط قوت متفاوتی نیز دارند و آن‌ها هم می‌بایست به چیزی که در آن مهارت دارند، افتخار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha