سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش آمار فوتی‌های کرونایی در سایه اهتمام کادر بهداشت و درمان و مدیریت وزارت بهداشت به خصوص اهتمام جدی دولت سیزدهم بوده است.

کاهش آمار فوتی‌های کرونایی در سایه اهتمام دولت سیزدهم است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر سیدمرتضی خاتمی افزود: طی ماه‌های گذشته با انجام واکسیناسیون گسترده‌ کاهش چشمگیری در آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور رخ داده است، بطوریکه اکنون در نقطه‌ای قرار گرفته ایم که در ۲۲ ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که حدود ۲ سال از پاندمی کرونا می‌گذرد و کشورمان همانند دیگر کشورهای جهان، در این خصوص دچار فراز و فرودهای زیادی در بحث سلامت جامعه، مشاغل و کسب و کار، ترددها و دیگر بخش‌ها شده است.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واکسیناسیون گسترده در یک بازه زمانی کوتاه همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موجب کاهش فوتی‌ها شد گفت: هم اکنون ایران یکی از کشورهایی با وضعیت بسیار خوب از نظر مقابله با کرونا محسوب می شود، بطوری که رشته‌های زنجیره شیوع به حداقل رسیده است و هم اکنون می‌توان گفت این بیماری کنترل شده است.

وی اظهار داشت: البته این شرایط همچنان ادامه دارد و سویه‌های گوناگون یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند که از نظر بیماری‌زایی متفاوت هستند.

 به گفته خاتمی سویه اُمیکرون، نسبت به سویه‌های قبلی شاید بیماری‌زایی کمتری داشته باشد اما از نظر سرعت انتقال بالا بوده، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید است.

این نماینده مجلس، باتاکید بر لزوم تزریق واکسن از سوی همه مردم ادامه داد: افرادی که ۲ دُز واکسن را در موعد مقرر دریافت کرده اند بعد از ۳ ماه باید برای تزریق دُز سوم اقدام کنند، چراکه امروزه  شیوه بسیار موثر در کاهش ابتلا به این بیماری، واکسیناسیون است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مردم که در سختی‌های معیشتی و کسب و کار همراه هستند تصریح کرد: اغلب مردم خودمراقبتی و دیگرمراقبتی را سرفصل امور خود  قرار داده و در بحث واکسیناسیون هم اهتمام ویژه‌ای داشته اند و کمک کردند تمامی کشور بتواند از این بلا عبور کند.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر در شرایط به نسبت مناسبی قرار داریم و بهتر شدن این وضعیت در گرو رعایت پروتکل‌ها و استمرار و تداوم واکسیناسیون است.

خاتمی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ازسوی عموم مردم و هم استانی‌ها خاطر نشان کرد: هم‌اکنون استان زنجان در وضعیت میانه کرونایی قرار دارد و می‌تواند شرایط بهتری را نیز تجربه کند، در این صورت است که می توان شاهد گشایش و رونق بیشتر در کسب و کارها بود و با گذر از این مراحل شرایط عادی نمود می یابد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha