سلامت نیوز-*دکتر علی اصغری: روز گذشته خبری مبنی بر اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک منتشر شد که زراعتی، معاون فنی تامین اجتماعی در مصاحبه ای اعلام کرده بود این اختلال به صورت سراسری نبوده و فقط کندی در برخی از مراکز وجود داشته است.

تامین اجتماعی تقصیر اختلال در سامانه نسخه الکترونیک را بر گردن داروخانه ها انداخت

به گزارش سلامت نیوز، وی دراظهار نظری عجیب اعلام کرده بود علت اختلال در نسخه‌نویسی الکترونیک استفاده بیش از حد در داروخانه‌ها، مراکز درمانی و افزایش بار سامانه بوده است.


سوال اینجاست که منظور ایشان از استفاده بیش از حد چیست؟ مگر کاری غیر از نسخه پیچی الکترونیک و کارهای مرتبط با آن می شود در سامانه تامین اجتماعی انجام داد؟ در حقیقت ایشان ضعف بیمه تامین اجتماعی را به گردن داروسازان انداخته است.


هنوز نسخه الکترونیک به صورت کامل اجرا نشده است وضعیت سامانه نسخه نویسی الکترونیک همین هست که همگان مشاهده می کنند در حقیقت خودشان اقرار می کنند که سامانه پهنای مناسب را ندارد.


در حال حاضر که مجبور هستیم بخشی از نسخ را در سامانه استعلام و تایید کنیم(الکترونیکی و...)و این بخش هنوز درصد قابل توجهی را در برنگرفته است سامانه با مشکل روبه روست تصور کنید بعد از اجرایی شدن کامل طرح نسخه نویسی الکترونیک ما داروسازان و کلیه کادر درمان مجبور هستیم برای ثبت و استعلام نسخه وارد سایت تامین اجتماعی شویم آن وقت قرار است چه فاجعه ایی رخ دهد؟


این اظهارات معاون فنی سازمان تامین اجتماعی در حقیقت صحه گذاشتن بر گفته های ماست که هنوز زیر ساخت ها را که باید بیمه ها تامین کنند،نکرده اند.

*داروساز و عضو هیات بدوی و کمیته آموزشی نظام پزشکی شهرستان فردیس
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha