سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش برف و باران و کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی  در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب و غرب به کشور امروز برای استان‌های ساحلی دریای خزر، آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال‌وبختیاری، کهکیلویه‌وبویر احمد، شمال و شرق خوزستان، مرکزی، همدان و از بعد از ظهر بعد از ظهر و اوایل شب در استان‌های قزوین و تهران بارندگی پیش‌بینی می‌شود و بارش در مناطق کوهستانی به صورت کولاک برف رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: این سامانه فردا جمعه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و شرق تهران سبب بارش می‌شود و  از این رو احتمال کولاک برف، لغزندگی، پدیده مه، کاهش کیقیت هوا، کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف‌گیر در این مناطق وجود دارد و به همین جهت توصیه می‌شود مردم تا حد امکان از انجام‌های سفرهای غیر ضروری به این استان‌ها خودداری کنند و در صورت لزوم تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بعد از بارش‌ها وزش باد می‌تواند در بیشتر مناطق کشور پدیده غالب باشد، افزود: تا فردا نیمه شرقی کشور همچنان با وزش بادهای شدید مواجه است و از امروز بعد از ظهر و طی روز جمعه هم برای تهران، البرز، قزوین، قم، سمنان و اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه دارد.

گودرزی با بیان اینکه تا فردا در نیمه غربی و نواحی مرکزی و طی روزهای جمعه و شنبه در نیمه شرقی همچنان سرمای هوای تداوم دارد و دمای هوا به طور محسوس و بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد، اظهار کرد: دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم هستند که در خصوص دریاهای جنوبی کشور هشدار قرمز رنگ صادر کرده ایم چرا که ارتفاع موج در این مناطق بین ۳ تا ۵ متر برآورد شده است و صیادان در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان باید احتیاط‌های لازم را داشته باشند.


وی در خصوص آخرین وضعیت تهران توضیح داد: تهران امروز تا حدی غبار محلی را دارد و از بعد از ظهر برای آن وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این پدیده به کاهش غلظت آلاینده‌ها کمک می‌کند. امروز صبح حداقل دمای پایتخت به صفر درجه رسید و این استان در روزهای آینده سردتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha