شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 334614

سلامت نیوز: طبق یافته‌های پژوهشی جدید، دارویی کم‌هزینه می‌تواند آسیب به ریه بیماران کووید را به‌گونه‌ای ایمن و موثر محدود کند.

دارویی ارزان و در دسترس برای کرونا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، طبق یک تحقیق، هپارین که دارویی ارزان و به‌ وفور در دسترس است، بدون هیچ خطری در درمان کووید قابل استفاده است و گزینه‌های درمان بیماران دچار عفونت‌های شدید را تقویت می‌کند.

طبق یافته‌های محققان دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه کینگز کالج لندن، تنفس و میزان اکسیژن بیماران پس از یک دوره درمانی استنشاق هپارین، به میزان ۷۰ درصد بهبود می‌یابد.

هپارین از لحاظ آثار ضد ویروسی، ضد التهابی و ضد لخته شدن خون که به درمان کووید مرتبطند، دارویی بی‌همتا است.

پروفسور فرانک فان هارن، سرپرست این تحقیق گفت: هپارین می‌تواند در مبارزه با کووید تاثیر مهمی داشته باشد. اکثر متخصصان کووید قبول دارند که تزریق واکسن به‌ تنهایی نمی‌تواند به همه‌گیری پایان دهد. در کشورهای فقیرتر که تزریق واکسن با چالش‌هایی همراه است، این دارو می‌تواند به‌ راستی کمک‌کننده باشد و به نظر ما، می‌تواند در نقش پیشگیری‌کننده به کارکنان خط مقدم بخش درمان کمک کند.

به گفته هارن، هپارین استنشاقی امکان جدید و نویدبخشی برای درمان کم‌هزینه، بی‌خطر و موثر کووید است و در کشورهای با درآمد کم و متوسط نیز مقرون‌به‌صرفه و در دسترس است.

تحقیق‌های بیشتری با هماهنگی محققان در حال انجام است تا وضعیت بیماران مبتلا به سارس-‌کووـ‌۲ بستری در بیمارستان‌های ۱۳ کشور را که با هپارین استنشاقی تحت درمان‌اند، بررسی شود.

پروفسور کلایو پیج، سرپرست و نویسنده دیگر این تحقیق از دانشگاه کینگز کالج لندن، گفت: هپارین استنشاقی خاصیت ضد ویروسی دارد و به پروتئین‌های تاجی می‌چسبد که ویروس کرونا برای ورود به سلول‌های بدن استفاده می‌کنند. هپارین استنشاقی می‌تواند از سرایت ویروس به سلول‌های ریه و نیز سرایت آن از فردی به فرد دیگر جلوگیری کند.

منبع: ایندیپندنت_فارسی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha