در میان انواع لوازم آرایشی رنگارنگ و جذاب و روش­هایی که برای استفاده از این محصولات وجود دارد نکاتی هم وجود دارد که باید در هنگام آرایش به آنها توجه کنید. رعایت بعضی نکات می­تواند سن شما را کمتر از آنچه هست نشان دهد و همچنین عدم رعایت بعضی نکات باعث می­شود سن شما بیشتر از آنچه هست به نظر برسد. از طرفی بعضی محصولات مراقبت پوستی و ابزارهای آرایشی احتمال بروز مشکلات پوستی را افزایش خواهند داد. با ما همراه باشید تا بایدها و نبایدهای آرایشی و مراقبت از پوست را با شما در میان بگذاریم.

8+1 باید و نباید درباره آرایش های روزانه
  1. روی صورت کثیف آرایش نکنید

آرایش کردن روی صورت کثیف احتمال ایجاد مشکلات پوستی را افزایش می­دهد. در واقع، جوش‌ها و آکنه‌هایی که به دلیل رعایت نکردن این نکته ایجاد می­شوند ممکن است مدت زمان زیادی روی پوست باقی بمانند. هرگز لوازم آرایشی را روی سایر لوازم آرایشی که ساعت ها روی صورت شما نشسته اند نزنید. تنها استثنای این قانون رژ لب است. می­توانید در صورت نیاز دوباره رژلب یا شاین­لب خود را تمدید کنید. با این حال، وقتی نوبت به استفاده از کرم پودر می­رسد، حتماً ابتدا به خوبی پوست را با شوینده مناسب بشویید و به منافذ خود فرصت تنفس بدهید.

نیاز به کرم پودر باکیفیتی خواهید داشت که کاور خوبی داشته باشد و جلوی تنفس پذیری پوستتان را نگیرد. برای پوست خود به دنبال یک کرم پودر با مارک خوب و قیمت مناسب باشید. ما یک لیست از 4 برند معتبر کرم پودر در اختیارتان قرار می­دهیم که می­توانید کرم پودر مورد نظر خود را از آنها تهیه کنید. برند مک، لورال، استی لادر و میبلین از مواردی هستند که می­توانید باخیال راحت برای پوست خود تهیه کنید. داشتن یک کرم پودر خوب از بایدهای یک آرایش خوب است.

  1. خرید بیش از حد ممنوع

8+1 باید و نباید درباره آرایش های روزانه

وقتی در آرایش مبتدی هستید، آخرین کاری که باید انجام دهید این است که برای خرید لوازم آرایشی به فروشگاه بروید.

به جای خرید همه چیز از پرایمر مژه تا اسپری فیکس، با اصول اولیه شروع کنید. برای شروع داشتن ریمل، کرم پودر و خط چشم کافی به نظر می­رسد. برای طبیعی­تر شدن آرایش می­توانید از یک رژگونه هم استفاده کنید. زمانی که هنوز مبتدی هستید در انتخاب رنگ رژگونه دقت کنید. نیازی نیست تمام رنگ­های درخشان موجود در بازار را بخرید و تنها یک رنگ هلویی یا صورتی ملایم کافی است. برای داشتن آرایشی نچرال و روزمره انواع مایع رژگونه مناسب­تر از رژگونه­های مات و استیکی است. برندهای معتبر را برای خرید یک مدل رژگونه اصل و با کیفیت امتحان کنید. لدورا، بورژوا، رولوشن و فلورمار بعضی از این برندها هستند.

  1. به فرم ابروهای خود توجه کنید

ابروها بخش مهمی از صورت شما هستند اما اغلب نادیده گرفته می­شوند. وقتی به بهترین شکل ابروهای خود را آرایش کنید صورتی جوان و شاداب خواهید داشت. زمانی که برای آرایش کردن عجله دارید از یک سایه ابرو استفاده کنید و قسمت­های خالی ابروهای خود را با آن پر کنید و اگر فرصت کافی دارید با استفاده از ماژیک ابرو، هاشورهای دقیقی در قسمت­های خالی ایجاد کنید. ژل ابرو یا صابون ابرو بخرید. این محصولات برای استفاده روزمره عالی هستند و کار شما را تا حد زیادی راحت خواهند کرد. ابروهایی روبه بالا صورت شما را جوان­تر خواهند کرد.

  1. ابروهای خود را بیش از حد پهن نکنید

در حالی که نباید از ابروهای خود چشم پوشی کنید، قطعاً نمی­توانید روی ابروهای خود یک اثر نقاشی خلق کنید. ابروهای بزرگ و کشیده برای کسانی مناسب است که ذاتا چنیت فرم ابرویی دارند و همه نمی­توانند با این فرم ابرو زیبا باشند. درعوض، با ابروهایی که دارید کار کنید و فقط روی شفاف‌تر کردن آن‌ها تمرکز کنید.

  1. با آرایش نخوابید

در پایان روز، زمانی که خسته هستید و مقدار زیادی مواد آرایشی به همراه توده­ای از چربی روی پوستتان به چشم می­خورد حتما با استفاده از تونر پوست خود را پاک کرده و سپس با یک شوینده مناسب پوست خود را بشویید. خوابیدن با آرایش نه تنها می­تواند منافذ را مسدود کند، بلکه در واقع می­تواند آنها را بزرگتر کند. همچنین خوابیدن با آرایش روی پوست می­تواند آن را خشک کند زیرا پوست شما با مقدار زیادی مواد آرایشی توانایی تنفس و متعادل کردن مجدد خود را ندارد.

  1. از نور طبیعی برای آرایش استفاده کنید

در صورت امکان، آرایش خود را در نور طبیعی انجام دهید. این بهترین بازخورد را در مورد اینکه آرایش شما پس از خروج از خانه چگونه خواهد بود به شما می­دهد. اگر می­توانید میز آرایش خود را نزدیک پنجره قرار دهید تا از نور طبیعی بهره­مند شوید. اگر به نور طبیعی دسترسی ندارید، بهترین کار استفاده از آینه­های بزرگنما است. این آینه­ها جزئیات مورد نیازتان را بزرگتر نشان خواهند داد و می­تواند به شما کمک کند تا عیب­های میکاپ خود را مشاهده کنید. همچنین برای نکاتی بیشتر در مورد نور مناسب آرایش این مقاله را مطالعه کنید.

  1. کانسیلر بزنید

8+1 باید و نباید درباره آرایش های روزانه

زمانی که زیر چشم‌هایتان حلقه‌های تیره، لکه‌های جزئی یا قرمزی دارید، کانسیلر بهترین گزینه برای شماست. با این حال، یک اشتباه رایج تازه کارها این است که قبل از استفاده از کرم پودر، ابتدا از کانسیلر استفاده می­کنند. هنگامی که ابتدا کرم پودر را استفاده می­کنید، ایرادهای اصلی پوست گرفته خواهد شد و تنها برای برطرف کردن تیرگی­ها می­توانید با زدن مقداری کانسیلر ایرادات را برطرف کنید تا از پوشش کامل پوست اطمینان حاصل کنید.

  1. سایه های چشم خود را ترکیب کنید

سایه­های ترکیبی ترند شده اند بنابراین ترکیب چند رنگ بهترین کار است. پلک شما با ترکیب چند رنگ پهن­تر و چشمانتان درشت­تر به­نظر خواهد رسید. سایه­های تک رنگ و خطی برای مواقعی که فرصت کمی دارید مناسب هستند.

  1. از پرایمر استفاده کنید

پرایمر آرایشی، پایه­ای است که در زیر آرایش خود استفاده می­کنید. این محصول سطح صاف تری برای آرایش شما ایجاد می­کند و همچنین به مرطوب شدن پوست زیرین کمک می­کند. پرایمر همچنین به ماندگاری آرایش شما کمک می­کند. منافذ را پر می­کند و جلوی نفوذ مواد آرایشی و بسته شدن منافذ را می­گیرد. در واقع پرایمر به تنفس پوستی کمک می­کند تا پوست آسیب نبیند. انواع مختلفی از پرایمر وجود دارد. شما به دو نوع پرایمر احتیاج خواهید داشت. پرایمر پوست و پرایمر دور چشم. پرایمر چشم قبل از زدن سایه پودری روی پلک­ها زده می­شود و از چروک شدن آن جلوگیری می­کند.

موارد دیگری هم هست که می­توانید با استفاده از آن آرایش مناسبی داشته باشید. به عنوان مثال زدن خط لب تیره به همراه رژ روشن و یا استفاده از سایه­های خلیجی و بسیار کار شده اکنون از مواردی هستند که باید از آنها اجتناب کنید. با توجه به این موارد آرایش روزانه خود را انجام دهید و از داشتن آرایش جذاب روی صورت خود لذت ببرید.

نویسنده: سارا اقبالی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha