از رایانه ها و تلفن های هوشمند گرفته تا راه رفتن در زیر نور خورشید بدون عینک آفتابی، مواردی وجود دارد که می تواند روی چشم و سلامت پوست اطراف چشم شما تأثیر بگذارد. عوامل مختلفی وجود دارد که روی پوست این قسمت از صورت تاثیر مثبت یا منفی می­گذارند.

بایدها و نبایدهای مراقبت از دور چشم

از کرم دور چشم استفاده کنید

استفاده مداوم کرم دور چشم مزیت­های بسیاری برای پوست اطراف چشم دارد. پوست اطراف چشم مستعد یک عارضه پوستی به نام میلیا است. استفاده مداوم کرم دور چشم می­تواند این انباشت چربی زیر پوستی را کنترل کند. پوست این ناحیه حساس است و به همین دلیل مشکلاتی مانند پف زیر چشم و تیرگی و چروک از مواردی است که به دلایل مختلفی زیر چشم ایجاد می­شوند. کرم های دور چشم که توسط برندهای معتبر تولید می­شود توانایی کنترل این مشکلات را دارند. برندهای لدورا، کلینیک، لورال، پریم و نیتروژنا در میان برندهای باکیفیت و معتبر تولید کننده کرم چشم قرار دارند که برای خرید بهترین کرم دور چشم با قیمت مناسب می‌توانید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

همیشه هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی استفاده کنید

بایدها و نبایدهای مراقبت از دور چشم

عینک آفتابی نه تنها شما را خنک جلوه می دهد بلکه از چشمان شما در برابر اشعه های مضر UV نیز محافظت می کند. چه یک روز ابری یا یک روز آفتابی باشد، هرگز بدون عینک آفتابی زیر نور خورشید راه نروید. به این دلیل است که اشعه ماوراء بنفش می تواند به ابرها نفوذ کند. عینک آفتابی بخرید که بتواند 99% اشعه ماوراء بنفش را مسدود کند.

یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع واقعاً بخشی ضروری از هر روتین مراقبت از پوست است و باید هر روز استفاده شود. حتی اگر بیرون تاریک به نظر برسد، اشعه UVA همچنان می­تواند باعث آسیب شود. همچنین پلک بالایی خود را فراموش نکنید. این یکی از قسمت­هایی است که در زمان استفاده از کرم ضد آفتاب نادیده گرفته می­شود.

ورزش کنید

ورزش نه تنها برای سلامت کلی شما، بلکه برای چشمان شما نیز مفید است. ورزش به کاهش فشار چشم کمک می­کند و باعث جریان خون مناسب در زیر چشم­ها می­شود.

چشمان خود را در معرض تابش خیره کننده قرار ندهید

از خیره شدن به خورشید و سایر اشیاء درخشان مانند چراغ های درخشان یا نور جوشکاری خودداری کنید. این برای چشم شما بسیار مضر است و می­تواند پوست زیر چشم شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. حتی در حین تماشای تلویزیون یا خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر، نور آنها را کم کنید. نور مستقیم باعث تحت فشار قرار گرفتن چشم می­شود و رگ­های خونی این قسمت هم تحت فشار قرار خواهند گرفت.

لایه برداری

مراقبت از پوست و انجام لایه برداری برای از بین بردن چربی تجمع یافته و آلودگی­های منافذ ضروری است. چربی تجمع یافته در زیر چشم میلیا نام دارد و برای درمان آن به روش طبیعی روش خاصی وجود ندارد. با انجام لایه برداری پوست می­توانید این چربی را کنترل کنید. لایه بردارهای مناسب برای چشم ملایم هستند بنابراین نگران آسیب به پوست زیر چشم خود نباشید و یک مدل اسکراب ملایم پوست را از بین موارد موجود در بازار خریداری کنید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن برای پوست مضر است. سیگار کشیدن خطر مشکلات چشمی مانند دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و سایر مشکلات چشمی را افزایش می­دهد. هر نوع اعتیادی به بدن آسیب می­رساند و دود سیگار تاثیر مستقیمی در ایجاد چروک­های عمیق اطراف چشم دارد.

از مرطوب کننده معمولی صورت استفاده نکنید

بایدها و نبایدهای مراقبت از دور چشم

بسیاری از افراد می­پرسند که آیا می­توانند فقط از مرطوب کننده معمولی خود برای چشم­ها استفاده کنند! اکثر اوقات پاسخ منفی است. شما به کرم دور چشمی نیاز دارید که به طور خاص برای پوست پلک طراحی شده باشد. سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های صورت ممکن است حاوی مواد فعالی مانند رتینوئیدها باشند که غلظت آن برای پوست زیر چشم بسیار قوی است. این مواد به مرور باعث پروک و تیرگی این قسمت می­شوند.

از محصولات حاوی عطر و مواد نگهدارنده بپرهیزید

با توجه به ماهیت نازک و حساس پوست در این قسمت، در صورت بروز مشکل بهبودی بیشتر طول می‌کشد. اگر به یک ماده در یکی از محصولات خود مانند عطر، مواد نگهدارنده یا عصاره‌های گیاهی طبیعی حساس هستید، هرگز از آنها در اطراف چشم استفاده نکنید، تحریک در این قسمت می‌تواند شدیدتر باشد. در صورت بروز چنین مشکلی به متخصص پوست مراجعه کنید. بهتر است فوراً آن را درمان کنید و محصول حساسیت­زا را دور بریزید.

محصولات حاوی آنتی اکسیدان مصرف کنید

برای نگرانی های کلی­تر در مورد پوست اطراف چشم، به دنبال آنتی اکسیدان باشید. این ترکیبات قدرتمند به حذف رادیکال های آزاد در پوست کمک می­کند که توسط اشعه ماوراء بنفش، سیگار کشیدن و آلاینده ها ایجاد می­شوند. علاوه بر این، محصولات حاوی آنتی اکسیدان­ها ممکن است به کند کردن روند پیری کمک کنند. برای وجود آنتی اکسیدان در محصولات مورد نظر خود به دنبال موارد زیر باشید:

ویتامین سی

ویتامین E

چای سبز

ویتامین B-3 (نیاسین آمید)

به آرامی با پوست برخورد کنید

از پاک کردن آرایش چشم گرفته تا استفاده از محصولات روی پوست اطراف چشم، ملایم بودن بسیار مهم است. همانطور که در بالا اشاره کردم، پوست زیر چشم شما بسیار نازک است. در زیر چند نکته برای راه‌های ملایم‌تر بودن در طول روتین مراقبت از پوست آورده شده است:

وقتی آرایش خود را پاک می­کنید پاک کننده آرایش چشم مورد خود را روی یک پد پنبه ای بمالید. پد را به آرامی و در یک جهت روی پوست خود فشار دهید. این کار را تکرار کنید تا محصول کاملا جذب پوست شود.

ماساژ

ماساژ دادن پف چشم را تا حدی کم یا کنترل می­کند. روش صحیح ماساژ را بیاموزید و از آسیب به چشم­ها خودداری کنید به غیر از برخی عوامل ژنتیکی، تجمع مایعات می­تواند باعث پف چشم شود. این ممکن است نتیجه یک وعده غذایی سرشار از نمک، کمبود خواب یا حتی خواب زیاد باشد.

ماساژ زیر چشم می­تواند به بهبود گردش خون اطراف چشم کمک کند. فشار ناشی از ماساژ ممکن است به تخلیه مایع اضافی در اطراف این ناحیه و کاهش پف کردگی کمک کند.

با استفاده از روش­های مختلف و یادگیری انواع ماساژهای چشمی می­توانید تا حد زیادی به روشن شدن این قسمت و بهبود چروک­های پوستی کمک کنید. در صورت بروز مشکلات شدید پوستی و تیرگی و یا تغییر رنگ ناگهانی از پزشک متخصص کمک بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha