یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 335013

سلامت نیوز:رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:اگر ما بتوانیم ورزش‌های مناسب انجام دهیم که در آن عضلات لگن و کمر را تقویت کنیم و همچنین رعایت آرگونومی به خوبی صورت گیرد، یعنی از صندلی، میز، تشک استاندارد استفاده کنیم و به نحوه ایستادن و خوابیدن مناسب توجه شود، می‌توان از بروز کمردرد پیشگیری کرد.

چطور دچار کمردرد نشویم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،احمد مؤمن‌زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در پاسخ به این پرسش که «علت بروز کمردرد در افراد چیست؟»، اظهار داشت: بر اساس آمار 85 درصد کمردردها مکانیکال است؛ به عبارتی در اغلب موارد علت اصلی کمردرد ضعف عضلات، گرفتن عضلات و فشار بیش از حد به ستون فقرات است که در صورت ادامه وضعیت ممکن است سائیدگی و دیسک کمر ایجاد شود.

وی ادامه داد: طبیعی است که اگر ما بتوانیم ورزش‌های مناسب انجام دهیم که در آن عضلات لگن و کمر را تقویت کنیم و همچنین رعایت آرگونومی به خوبی صورت گیرد، یعنی از صندلی، میز، تشک استاندارد استفاده کنیم و به نحوه ایستادن و خوابیدن مناسب توجه شود، می‌توان از بروز کمردرد پیشگیری کرد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد: انجام ورزش‌های مناسب می‌تواند باعث افزایش خون رسانی در ناحیه درد شده و التهاب را کم کند؛ ضمن اینکه درمان‌های دستی نیز می‌تواند به بهبودی بیمار کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha