سلامت نیوز:مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران از مردم خواست جهت تامین کمک هزینه گفتاردرمانی برای ۵۰ کودک دارای اوتیسم به کمپین گفتاردرمانی اوتیسم موسوم به "بگو مامان، بگو بابا" بپیوندند.

درخواست از مردم برای تامین هزینه گفتاردرمانی ۵۰ کودک دارای اوتیسم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سعیده صالح غفاری افزود: در نظر است ۵۰ کودک اوتیسم با دریافت خدمات گفتاردرمانی بتوانند ۲۶ بهمن ماه در روز پدر بگویند "بابا، روزت مبارک" بنابراین از مردم می‌خواهیم که در پرداخت کمک هزینه‌های گفتاردرمانی برای ۵۰ کودک همراه ما باشند.

وی ادامه داد: آرزوی خانواده اوتیسم این است که فرزند دارای اوتیسم به کلام بیفتد و در یک جمله، احساس خود ر ا نسبت به پدر و مادر خود ابراز کند بنابراین مردم حتی با مبالغ کم می‌توانند کمک کنند و انجمن اوتیسم نیز طی مراسمی با شفافیت و پاسخگویی هزینه‌کرد ریز مبالغ را به نیکوکاران اعلام می‌کند.

مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران اضافه کرد: همچنین در طول کمپین گزارش‌های مالی را هر چند روز یک بار منتشر می کنیم. اگر مردم با انجمن در تامین هزینه های کمک توانبخشی کمک کنند کودک اوتیسم می تواند کنار پدر و مادر به جامعه و محیط ورود کند و مهارت های خودیاری مانند غذا خوردن و فروشگاه رفتن را فراگیرد و حتی به مدرسه برود.

غفاری با بیان اینکه مهمترین راه درمان و کمک به کودکان اوتیسم بحث توانبخشی شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی و رفتاردرمانی است، افزود: این خدمات توانبخشی، بسته‌ای است که کودک دارای اوتیسم می‌تواند همزمان آنها را دریافت کند.

وی اضافه کرد: به‌رغم اینکه با بیمه سلامت رایزنی شده و بیمه سلامت قبول کرده که خدمات توانبخشی را تحت پوشش کامل خود ببرد، بسیاری خانواده‌های اوتیسم بیمه سلامت نیستند و تحت پوشش بیمه‌های دیگر مانند تامین اجتماعی هستند یااینکه اصلا بیمه پایه ندارند. هنگامی که این خانواده‌ها بیمه نیستند و ثبت نام بیمه نکردند، نمی‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران تصریح کرد: از سوی دیگر کلینیک‌ها حاضر نشدند در زمینه پوشش خدمات توانبخشی با بیمه سلامت همکاری کنند بنابراین برای اینکه فرصت طلایی را از کودکان زیر ۶ سال نگیریم، این انجمن تلاش می‌کند از طریق کمیین با مردم ارتباط برقرار کنند تا در تامین هزینه‌ها کمک باشند.

غفاری تاکید کرد: کودک دارای اوتیسم می‌توانند به جامعه بازگردد به شرط آنکه خدمات را به‌موقع و به اندازه دریافت کند.

وی یادآور شد: مردم می توانند کمک‌های خود را  شماره حساب ۲-۲۰۰۰۰۱۱۰-۸۱۰۰-۳۱۲ یا به شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۷۰۰۰۱۹۵۷۳۰ یا به شماره شبا IR۴۲۰۵۷۰۰۳۱۲۸۱۰۲۰۰۰۰۱۱۰۱۰۲ نزد انجمن اوتیسم ایران واریز کنند.

 اوتیسم یا درخودماندگی یک اختلال عصبی رشدی با شاخص های نقص در ارتباط اجتماعی، رفتارهای کلیشه‌ای، مشکلات درک شناختی و خزانه رفتاری، حرکتی و کلامی محدود است.

به گفته کارشناسان،  ۷۵ تا ۸۸ درصد بچه‌هایی که در طیف اوتیسم قرار دارند، علامت‌هایی از این اختلال را در دو سال اول زندگی‌ نشان می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha