سلامت نیوز :معاون پرستاری وزارت بهداشت، در ارتبا با تازه ترین اقدامات برای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و همچنین، مهم ترین مسائل و مشکلات جامعه پرستاری کشور، توضیحاتی ارائه داد.

پرداخت تعرفه های پرستاری با تاخیر ۶ ماهه

به گزارش سلامت نیز به نقل از مهر، عباس عبادی، صبح سه شنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، در ابتدا به روند اجرایی شدن تعرفه‌های خدمات پرستاری پرداخت و در ادامه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به تصویب ضریب ریالی ارزش نسبی خدمات پرستاری در آخرین جلسه شورای عالی بیمه سلامت، گفت: طبق این مصوبه خدمات و مراقبت‌های پرستاری داری ارزش نسبی مستقلی از سایر خدمات نظام سلامت می‌شود.

عبادی افزود: استاندارد بسته‌های خدمتی به تفکیک تمامی بخش‌های بالینی اعم از بستری و سرپایی، تدوین و ابلاغ شده است.

وی در ارتباط با پرداخت تعرفه خدمات پرستاری که قرار بود از اول دی ۱۴۰۰ اعمال شود، ادامه داد: پرداخت‌ها با مدل جدید حداقل با ۶ ماه تأخیر خواهد بود.

عبادی افزود: کارانه ای که پرستاران می‌گیرند، مربوط به تابستان ۱۴۰۰ است و کارانه جدید از اواخر بهار ۱۴۰۱ پرداخت خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به شهادت ۱۵۰ نیروی پرستاری در دوران کرونا، گفت: پرونده ۶۶ نفر قطعی شده و مصداق شهید برای برخی نیز تأیید نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha