سلامت نیوز :یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

جو آرام در بیشتر نقاط کشور/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: امروز در سطح کشور شاهد جوی آرام هستیم و آسمان هم صاف خواهد بود. فردا هم شرایط به همین ترتیب خواهد بود. اما از اواخر وقت فردا در نوار جنوبی استان کردستان و نیز بیشتر مناطق جنوبی آذربایجان غربی ناپایداری‌ها آغاز خواهد شد که برای روز جمعه با ورود این سامانه بارشی مناطقی از غرب و شمال غرب کشور همینطور دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌هایی مثل تهران، قزوین و البرز بارش باران و برف اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: روز شنبه علاوه بر این مناطق با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در سواحل شمالی هم بارش‌ها آغاز خواهد شد. به تدریج گستره این بارش‌ها مناطقی از شمال شرق و شرق و نیز بخش‌هایی از مرکز کشور را در بر می‌گیرد. آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را امروز مواج پیش بینی می‌کنیم.

این کارشناس هواشناسی افزود: فردا نیز شرق خلیج فارس و دریای عمان این شرایط را خواهند داشت. دریای خزر هم روز شنبه مواج خواهد بود. اما از بعدازظهر امروز تا ظهر روز جمعه و تا قبل از ورود سامانه بارشی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، کرج، اراک، و اصفهان هم افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را پیش بینی می‌کنیم.

رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: در تهران امروز آسمان صاف همراه با غبار محلی خواهد بود. حداکثر دما ده درجه بالای صفر و حداقل دما هم فردا به یک درجه بالای صفر خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha