سلامت نیوز: برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر با شعله ور شدن آتش کرونای اومیکرون در کشور همزمان شده است این در حالی است که آمار روزانه مبتلایان به کرونا به مرز 40 هزار نفر نزدیک شده است.

فیلم / شرایط بحرانی کشور، آماده باش کادر درمان و برگزاری بی پروتکل جشنواره فجر

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، در حالی که ششمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر می گذرد اما همچنان وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در محل برگزاری جشنواره که برج میلاد است بحث برانگیز است.

این در حالی است که سویه اومیکرون شدت بیماری زایی بالایی دارد و متخصصان بر رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری تاکید دارند اما در این فیلم شاهد ازدحام عکاسان و خبرنگارانی هستیم که اگر بخواهند هم امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی را ندارند.

حتی مسعود نقاش زاده که دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر است خود به کرونا مبتلا بوده و بعد از بهبود روز گذشته در خانه جشنواره حضور پیدا کرد. متاسفانه در مراسم فتوکال و نیز نشست های خبری، استفاده از ماسک کاملا به فراموشی سپرده شده است.

این جشنواره  دقیقا در زمانی برگزار شده که موج ششم کرونا کل کشور را در نوردیده ،مدارس تعطیل شده و کادر درمان برای چندمین بار بحالت آماده باش قرار گرفتند . افرادی که دو سال است از زیر شدیدترین فشارهای جسمی و روانی از جان مایه گذاشته اند و برای نجات جان مردم هزینه های بسیار داده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میتوانست در کنار وزیر بهداشت و کادر درمان برای کنترل این موج  بایستد و با به تعویق انداختن جشنواره فیلم فجر هم به کنترل این موج کمک کند هم به مردم نشان دهد که واقعا شرایط عادی نیست و حالا هم که جشنواره با تعهد به اجرای پروتکل های بهداشتی برگزار شده مسئولان فیلم فجر نسبت به عدم رعایت آنها هیچ واکنشی نشان نمیدهند و همینطور آمار مبتلایان روز به روز بالاتر هم میرود. هیچ تستی از هنرمندان ،عکاسان، خبرنگاران و حاضران در جشنواره برای حضور در این مراسم گرفته نمیشود و حتی خبر از تب سنجی معمولی نیست و بیم آن می رود که شاهد موجی از کرونا در میان هنرمندان و اصحاب رسانه باشیم.

پیشتر محمد هاشمی رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت از اجرای پروتکل ها در این جشنواره  ابراز رضایت کرده بود که نشان دهنده این است مسئولین بهداشتی کشور هم چندان پافشاری به اجرای پروتکل ها در بستر جامعه ندارند . کادر درمان قربانی و سپر بلای این بی توجهی  ها و کشور معلوم نیست تا کی باید درگیر این اپیدمی خوفناک باشد

تصاویر و فیلم هایی که از این جشنواره منتشر میشود خود گویای همه چیز است که یک نمونه از آن را در زیر میتوانید ببینید:


 


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha