سلامت نیوز :سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش گفت: از زمان شیوع کرونا آموزش مجازی و دوری از مدرسه و تعاملات اجتماعی آسیب‌های روحی روانی زیادی به بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز وارد کرده است.

آسیب‌های روانی دوری از مدرسه بیشتر از خطر کرونا است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،اعظم گودرزی در مورد آموزش حضوری دانش آموزان با توجه به شیوع امیکرون در کشور گفت: تاثیرات روانی که آموزش مجازی بر دانش آموزان داشته است غیر قابل انکار است، در حوزه اختلال در فرایندها و تعاملات اجتماعی که به جهت دوری از مدرسه نظام تعلیم و تربیت وارد شده است قطعاً بیشتر از این بیماری است اگر ما بخواهیم هزینه و فایده کنیم می‌بینیم که در این دو سال چه آسیب‌های روحی روانی به بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز وارد آمده است که عمدتا نیز جبران آن مشکل خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق تصمیم رئیس جمهور بخشنامه‌ای از سوی آموزش و پرورش در خصوص آموزش حضوری در تاریخ ۱۱ بهمن به کلیه ادارات آموزش و پرورش کشور تحت عنوان توسعه‌ی روند آموزش‌های حضوری در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده است.

سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که گزارشات زیادی از ابتلای دانش آموزان در مدارس اعلام شده است، گفت: طبق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا به استانداران تفویض اختیار شده است که به شکل موردی اگر در کلاس یا مدرسه‌ای دانش آموزی مبتلا بود آن کلاس و در صورت ابتلا قابل توجه مدرسه تعطیل شود، نکته مهم در اینجا این است که این امر به صورت موردی اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: اصل بر این است که مدارس باز باشد، اما اگر میزان ابتلا در یک مدرسه و یا یک کلاس مشخصی بالاتر رفت در آن ستاد کرونا استان تفویض اختیار می‌شود که به شکل موردی آن کلاس و آن مدرسه تعطیل اعلام شود.

واکسیناسیون زیر ۱۲  سال با وزرات بهداشت است

وی در مورد آمار واکسیناسیون دانش آموزان گفت: واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال درحدود ۹۳ درصد انجام شده  است و واکسیناسیون دانش آموزان ۹ تا ۱۲ سال نیز در حال انجام است، از این رو دانش‌آموزان می‌توانند با رضایت والدین به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

گودرزی در مورد میزان استقبال و آمار واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال گفت: واکسیناسیون این گروه سنی در اختیار وزرات بهداشت است، ستاد کرونا مسئولیت واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال را به وزارت بهداشت سپرده است.

دانش آموزان نسبت به امیکرون مصون نیستند

گودرزی در پاسخ به اظهار نظر وزریر آموزش و پرورش در مورد عدم ابتلا دانش آموزان به امیکرون گفت:در طی شش موج کرونا در کشور تقریبا تمامی گروه‌های سنی درگیر این بیماری شده اند. قطعا دانش آموزان نیز به نسبت افزاد بزرگسال به این بیماری ابتلا پیدا می‌کنند، اما منظور وزیر محترم  این بوده است که این بیماری خطر کمتری را متوجه دانش آموزان خواهد کرد.

وی گفت:بیش از هرچیزی در بیماری‌های واگیر همان طور که اپیدمیولوژیست‌ها این را مطرح کردند رعایت بهداشت فردی باید صورت پذیرد، یعنی دانش آموزان ما اگر فاصله اجتماعی یک و نیم متر، استفاده صحیح و دائم از  ماسک، ضد عفونی کردن دست‌ها را رعایت کنند و همچنین تهویه مناسب فضای آموزشی انجام گیرد آموزش حضوری را می‌توانیم با کمترین خطر برگزار کنیم.

سبک زندگی جدید با گذشته متفاوت است 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس کشور تعطیل هست والدین می‌تواند تغذیه دانش آموز خود را  همراه با ژل ضد عفونی و یک ماسک اضافی در کیفشان قرار دهند و به آن‌ها توصیه کنند که هنگام استفاده از تغذیه خود در فضای باز حیاط و به دور از دیگران با ضد عفونی کردن دست‌ها آن را استفاده کنند.

سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش اضافه کرد: پس در این زمینه والدین تاثیرگذار هستند آن‌ها باید به دانش‌آموزان آموزش دهند که سبک زندگی جدید با گذشته متفاوت است اگر به فرزندان این را آموزش دهند و دانش آموز بداند که مثل گذشته نمی‌تواند کنار معلم خود قرار بگیرد، نمی‌تواند یا با دوستان خود در یک مکانی ازدحام پیدا کند و باید فاصله‌ها را رعایت کند، دانش آموز نیز هنگام مشاهده مواردی که پروتکل‌ها زیر پا گذاشته می‌شود به دوستان خود  تذکر می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha