سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 335493

سلامت نیوز:در این گزارش با ساده‌ترین راهکارهای خانگی برای خلاصی از درد زانوها آشنا شوید.

درمان فوری درد زانو در خانه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ درد زانو یکی از رایج‌ترین دلایل مراجعه افراد به پزشک محسوب می‌شود. زانوها فراتر از یک اندام که خم شده و دارای قابلیت انعطافی هستند، وظیفه تحمل وزن بدن را به همراه پا بر عهده دارند.

اصلی‌ترین دلیل بروز درد در ناحیه زانو ایجاد التهاب است. التهاب یک پاسخ فیزیولوژیک بدن به جراحت محسوب می‌شود. به طور معمول متخصصان برای درمان درد زانو به دنبال از بین بردن چرخه التهابات هستند. روند یک التهاب در بدن به این گونه است که پس از وقوع یک جراحت، موادی که باعث بروز التهاب در بدن هستند برای ترمیم آن وارد زانو می‌شوند.

اگر جراحت و التهابی که متعاقب آن به وجود می‌آید درمان نشود، فرد دچار مشکل التهاب مزمن می‌شود. این روند را می‌توان با کنترل موادی که در بدن ایجاد التهاب می‌کنند و یا ممانعت از جراحت بیشتر به بافت کنترل کرد.

ساده‌ترین راهکارهای خانگی برای خلاصی از درد زانوها شامل موارد ذیل می‌شوند:

۱- حفاظت از زانوها برای جلوگیری از تروما (جراحت) بیشتر: برای این کار می‌توانید از زانوبند استفاده کنید. در حال حاضر پدهایی در بازار موجود هستند که با بسته شدن در بخش استخوان کشکک زانو، مانع از آسیب‌های بیشتر به این بخش می‌شوند.

۲- دادن استراحت به زانوها: در صورت داشتن درد در ناحیه زانو بهتر است از انجام فعالیت‌های سنگین و زیاد اجتناب کنید. استراحت کافی به زانوها زمان کافی برای التیام را می‌دهد و فراتر از آن مانع از آسیب‌های بیشتر به زانو می‌شود.

۳- استفاده از یخ: قرار دادن یخ بر روی زانو باعث کاهش تورم و التهاب آن شده و برای هر دو زانو درد ناشی از جراحت مزمن و حاد مفید است. توصیه می‌شود روزانه ۲ تا ۳ بار و در هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کمپلکس یخ را بر روی زانوها قرار دهید.

۴- بالا بردن پاها: شاید بسیار ساده و ابتدایی به نظر برسد؛ اما قرار دادن پاها بالاتر از سایر بخش‌های بدن به کاهش التهاب کمک می‌کند. این موضوع گردش مایعات در بخش پا و زانو را تسهیل کرده و منجر به بازگشت مایعات به گردش خون طبیعی بدن می‌شود.

۵- استفاده از داروهای غیر استروئیدی: داروهای غیراستروئیدی و ضدالتهابی مفیدی در بازار وجود دارند که می‌توانند درد شدید زانو را تسکین دهند. از مهمترین این داروها می‌توان به ایبوپروفن و ناپروکسن اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha