بسیاری از خانم‌ها تحت تاثیر تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند فکر می‌کنند هرچه لوازم آرایشی بیشتری در کیف آرایش خود داشته باشند بهتر است. انواع و اقسام کرم پودر، کانسیلر، پرایمر و … را خریداری می‌کنند که  بسیار از آن‌ها برای آرایش روزانه هرگز استفاده نمی‌شود و این وسایل سال‌ها در قفسه لوازم آرایشی خاک می‌خورند تا تاریخ مصرف‌شان بگذرد.

لوازم آرایش ضروری که باید برای آرایش روزانه داشته باشید

خرید بسیاری از لوازم آرایشی برای آرایش روزانه‌ای که انجام می‌دهید ضروری نیست. واقعیت این است که شما تعداد کمی از لوازم آرایشی را برای آرایش روزانه خود استفاده می‌کنید که بکار بردن آن‌ها بسیار آسان است و کمتر از ۵ دقیقه از شما زمان می‌گیرد.

در این مطلب قصد داریم لوازم آرایش ضروری که باید برای آرایش روزانه داشته باشید را به شما معرفی کنیم تا یک آرایش ساده و جذاب را تجربه کنید و در کنار زیبایی، سلامت پوست خود را نیز حفظ کنید. داشتن لیستی از لوازم آرایش ضروری باعث می‌شود تصمیم گیری در مورد خرید لوازم آرایشی برای‌تان راحت‌تر شود و بدانید که برای آرایش روزانه خود دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارید.

لوازم آرایش ضروری که باید برای آرایش روزانه داشته باشید

11 لوازم آرایش ضروری برای آرایش روزانه

ضد آفتاب

ضد آفتاب اولین و مهم‌ترین محصول آرایشی است که باید از آن استفاده کنید. متخصصان آرایشی و میک‌آپ آرتیست‌های حرفه‌ای همگی روی استفاده از ضد آفتاب برای آرایش روزانه اتفاق‌ نظر دارند و معتقدند که همه خانم‌ها در هر آب و هوایی باید از ضد آفتاب استفاده کنند. ضد آفتاب نوعی کرم مراقبت از پوست است که برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید مورد استفاده قرار می‌گیرد، این محصول آرایشی و مراقبتی همچنین برای جلوگیری از پیری زودرس، کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست نیز مفید است.

ضد آفتاب‌ها بر اساس SPF درجه بندی می‌شود که هرچقدر عدد آن بالاتر باشد برای پوست مفید تر است، متخصصان توصیه می‌کنند که کرم ضد آفتاب مورد استفاده در آرایش روزانه کمتر از ۳۰ نباشد. برای آرایش روزانه کرم ضد آفتاب را روی انگشت‌تان بزنید و با دست روی تمام صورت پخش کنید.

براش آرایشی

براش‌های آرایشی یکی از ضروری‌ترین و پرکاربردترین لوازم آرایشی هستند. براش‌های آرایشی به شما کمک می‌کنند تا آرایش دقیق و تمیزی داشته باشید و علاوه بر این استفاده از براش باعث می‌شود از دست‌های خود کمتر استفاده کنید، دست‌ها اگر آلوده باشند ممکن است میکروب‌ها را هنگام آرایش به پوست صورت منتقل کنند و باعث بوجود آمدن جوش‌ رو صورت شوند.  برای آرایش روزانه‌ای که مد نظر ما در این مطلب است تنها نیاز به یک براش کانسیلر، براش ابرو و براش رژگونه خواهید داشت.

لوازم آرایش ضروری که باید برای آرایش روزانه داشته باشید

بیوتی بلندر

بیوتی بلندرها یکی از شناخته شده‌ترین لوازم آرایشی دنیا هستند. شکل بدون لبه‌ی این اسفنج آرایشی باعث می‌شود بتوانید به راحتی و مانند یک میک‌آپ آرتیست حرفه‌ای صورت خود را آرایش کنید. در آرایش روزانه از بیوتی بلندر برای پخش کردن کانسیلر استفاده می‌شود، البته که این محصول آرایشی موارد استفاده زیادی دارد که در این نوشته مد نظر ما نیست.

برای پخش کردن آرایش از براش هم می‌شود استفاده کرد اما از آنجایی که بیوتی بلندر جایگاه ویژه‌ای در کیف لوازم آرایشی بسیاری از بانوان دارد، لازم دیدیم که این محصول را نیز جزو لوازم آرایش ضروری که باید برای آرایش روزانه داشته باشید معرفی کنیم.

کانسیلر

یکی دیگر از لوازم آرایش ضروری برای آرایش روزانه کانسیلر است. برای آرایش روزانه معمولا از کرم پودر استفاده نمی‌شود و به جای آن بهتر است از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر بهترین محصول آرایشی برای یک‌دست کردن پوست و زیرسازی برای آرایش روزانه شماست.

کانسیلر به شکل جامد، نیمه جامد و مایع موجود است که پیشنهاد می‌کنیم از کانسیلرهای مایع استفاده کنید. از کانسیلر برای آماده‌سازی پوست صورت برای آرایش، پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم، پوشاندن جای جوش و قرمزی دور بینی استفاده می‌شود. نحوه استفاده از کانسیلر برای آرایش روزانه به این صورت است که  بعد از زدن ضد آفتاب مقداری از کانسیلر را به صورت نقطه‌ای دور چشم زده و با استفاده از براش یا بیوتی بلندر آن را به خوبی پخش کنید.

چون برای آرایش روزانه از کرم پودر استفاده نمی‌شود پیشنهاد می‌کنیم حتما از کانسیلر استفاده کنید، در غیر این صورت حالت چشم‌ها خسته به نظر خواهد رسید و ظاهر شادابی نخواهید داشت. اگر فکر می‌کنید لازم است که برای پوشانندگی بهتر صورت از کرم پودر استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم به آن از کانسیلر استفاده کنید، چون هم پوشانندگی بهتری دارد و هم برای سلامت پوست بهتر است.

لوازم آرایش ضروری که باید برای آرایش روزانه داشته باشید

براش ابرو شانه‌ای یا برس ابرو

برای شانه کردن و مرتب کردن ابرو می‌توانید از یک براش ابرو یا یک برس ابروی خوب کمک بگیرید. اگر اهل لیفت کردن ابرو هم هستید می‌توانید از ژل‌های حالت دهنده ابرو برای این کار استفاده کنید.

ریمل

ریمل جزو لوازم آرایش چشم محسوب می‌شود که علاقه‌مندان زیادی دارد. ریمل‌ها انواع مختلفی دارند، ریمل‌های ضد آب، ریمل‌های بلند کننده، ریمل‌های حجم دهنده و ریمل ژله‌ای. ریمل باعث پر رنگ‌تر شدن مژه‌ها شده و زیبایی خاصی به چشم‌های شما می‌بخشد.  البته ریمل زدن نیز نیاز به مهارت دارد و در صورت استفاده نادرست از ریمل ممکن است مژه‌ها غیر طبیعی به‌نظر برسند که برای آرایش روزانه اصلا مناسب نیست.

استفاده از ریمل به تنهایی و بدون زدن سایه چشم یا هر محصول آرایش چشم دیگر، نگاهی جذاب، بیدار و زنده به شما می‌بخشد، پس بی دلیل نیست که ریمل طرفداران زیادی دارد.

اگر اهل ریمل زدن نیستید با یک براش مژه‌های خود را مرتب کنید.

لوازم آرایش ضروری که باید برای آرایش روزانه داشته باشید

خط چشم

برای داشتن یک آرایش روزانه و طبیعی معمولا از خط چشم استفاده نمی‌کنند، چون آرایش را بیشتر نشان می‌دهد. اما عده‌ای هستند که علاقه ویژه‌ای به خط چشم دارند و به نحوی  استفاده از این محصول آرایش چشم برای‌شان ضروری تلقی می‌شود. استفاده از خط چشم قدمتی باستانی دارد و به راحتی نمی‌شود از آن گذشت.

چشم‌ها تاثیر زیادی روی آرایش صورت دارند و هر بانویی دوست دارد چشم‌های جذاب و گیرا داشته باشد، خط چشم می‌تواند حالت چشم‌ها را عوض کند و چشمانی جوان‌تر به شما هدیه دهد. استفاده از خط چشم  نیاز به تمرکز زیادی دارد و باید مهارت لازم برای اعمال این محصول آرایشی را داشته باشید وگرنه چشم‌ها  از فرم و حالت طبیعی خارج می‌شوند که برای یک آرایش ساده و نچرال اصلا جالب نیست.

رژگونه یا تینت گونه

یکی از لوازم آرایشی محبوب برای داشتن پوستی جذاب و شاداب و باطراوت استفاده از رژگونه یا تینت است. تینت ماندگاری بیشتری دارد و از رژگونه‌های پودری شاداب‌تر و زیباتر است. برای انتخاب رژگونه یا تینت باید رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. حالت کلی انتخاب رژگونه یا تینت مناسب به این شکل است که برای پوست‌های روشن باید از رنگ‌های تیره‌تری استفاده کنید تا شادابی و طراوت در چهره نمایان شود و برای پوست‌های تیره از رژگونه یا تینت روشن‌تر کمک بگیرید.

رژلب یا برق لب

رژلب از لوازم آرایشی بسیار پرکاربرد و محبوب خانم‌ها است. رژ لب به تنهایی می‌تواند صورت‌تان را مرتب و سرزنده نشان دهد.  بسیاری از خانم‌ها وقتی که حتی زمان و حوصله کافی برای آرایش ندارند از رژلب برای زیبایی لب‌ها و جذابیت چهره خود استفاده می‌کنند. برای آرایش روزانه پیشنهاد می‌شود که از یک رژلب یا تینت لب کم رنگ یا از برق لب استفاده شود. اگر دوست داشتید می‌توانید رژ لب‌تان را با رنگ تینت یا رژگونه‌ای که استفاده می‌کنید ست کنید.

شیر پاک کن یا میسلار واتر یا دستمال مرطوب

بعد از گذراندن یک روز، وقتی به خانه برمی‌گردید باید آرایش خود را از صورت‌تان پاک کنید. شستن صورت به تنهایی آرایش را پاک نمی‌کند و شما به یک پاک کننده آرایش خوب نیاز دارید تا پوست‌تان به خوبی تمیز شود. به هیچ وجه از پاک کننده‌های الکلی برای پاک کردن آرایش استفاده نکنید، الکل پوست شما را خشک کرده و مشکلات زیای را برای آن به وجود می‌آورد. بهترین روش‌ها برای پاک سازی صورت از آرایش، استفاده از شیر پاک کن، میسلار واتر یا دستمال مرطوب است.

پیشنهاد می‌کنیم حتما در مورد نحوه صحیح پاک کردن آرایش کمی‌ تحقیق کنید تا ناخواسته به پوست صورت خود که عضوی بسیار حساس به شمار می‌رود صدمه وارد نکنید.

مرطوب کننده 

حتما بعد از استفاد از هر نوع پاک کننده آرایش از مرطوب کننده استفاده کنید. لازم نیست که اجازه دهید پوست صورت‌تان خشک شود. هنگامی که پوست صورت هنوز خیس است مرطوب کننده را به صورت خود بمالید ، این کار کمک می‌کند تا رطوبت پوست بیشتر حفظ شود.

لوازم آرایش ضروری بسته به نوع آرایشی که انجام می‌دهید متفاوت است. ما در این مطلب لوازم آرایش ضروری که برای یک نوع میک‌آپ ساده و نچرال نیاز بود را معرفی کردیم، ممکن است  در مطالب دیگری که با موضوع لوازم آرایش ضروری مطالعه می‌کنید این محصولات کمی ‌متفاوت باشند.

تمامی محصولاتی که در این مطلب نام برده شد در فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی نگین استور موجود است که بدون دردسر می‌توانید بهترین‌ها را از میان هزاران محصول متنوع انتخاب کنید. (neginstore1.com)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha