سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به دغدغه کشور ایران در حوزه روغن پالم نظارت های پیش از صادرات در مورد این محصول تشدید شود.

تشدید کنترل‌های لازم درمورد صادرات روغن پالم از مالزی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، بهرام دارایی در دیدار با وزیر کشاورزی کشور مالزی افزود: به تازگی مراودات خوبی با کشور اندونزی در حوزه تبادل محصولات کشاورزی داشتیم که نویدبخش این است که بتوانیم همین مسیر را با کشور مالزی طی کنیم.

 وی با اشاره به اینکه قوانین نظارت بر حوزه غذا در ایران بر اساس استانداردهای فائو، کدکس و ضوابط دقیق داخلی منطبق بر سبد غذایی مردم کشور است، اظهار داشت: آنچه در مراودات ما با کشور مالزی در حوزه غذا بسیار مهم است بحث ایمنی مواد غذایی، آلاینده‌ها، باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی و ظرفیت‌های خالی صنایع غذایی دو طرف برای استفاده به نحو مقتضی است.

رییس سازمان غذا و دارو یکی از موضوعات خیلی مهم در حوزه غذا را تجارت حلال دانست و تصریح کرد: علاوه بر کشورهای اسلامی تمایل زیادی در کشورهای غیر اسلامی به غذاهای حلال وجود دارند که این غذاها در کشورهای اسلامی تهیه می شود، بنابراین ما خیلی امیدوار هستیم که به وسیله تفاهم نامه هایی که بین ما منعقد می‌شود، بتوانیم با ایجاد کارگروه‌هایی در دو کشور استانداردهای این حوزه را تبادل کرده و با گسترش ظرفیت‌های آن بعد از توافق به عنوان بازار مشترک ارائه دهیم.

دارایی با تاکید بر چالش‌های ۱۰ سال اخیر در بحث روغن پالم، خاطرنشان کرد: افت و خیزهای بسیاری مربوط به این حوزه بین دو کشور وجود داشته است، در مورد این تجارت از دولت  مالزی می‌خواهیم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشد، چراکه یکی از دغدغه‌های ما کنترل صادرات این فرآورده است.

به گفته وی، ما تجربه بسیار موفقی با کشور هند درمورد انجام کنترل‌های لازم قبل از صادرات روی این محصول داشتیم که مانع صادرات محصولات کشاورزی با کیفیت پایین و تاریخ انقضای نزدیک به ایران می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha