سلامت نیوز: مدیر کل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت:۲۰ سال است که هیچ بیمار فلج اطفالی در ایران وجود ندارد.

۲۰سال است که هیچ بیمار فلج اطفالی در ایران نیست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مشرق، محمد حسین نیکنام،مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت در برنامه شب نشینی شبکه جام جم،گفت: من زمان پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجوی سال اول پزشکی بودم. آن دوره در دانشگاه تظاهرات و جلسات بزرگی برگزار می‌شد که دانشگاه را شاهد حوادث متعددی می‌کرد.

وی ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب من افتخار این را داشتم که عضو کمیته استقبال از امام خمینی (ره) شوم. حضرت امام قرار بود برنامه‌ای جلوی دانشگاه داشتند که کمیته استقبال وظیفه هدایت و حفاظت آن را بر عهده من گذاشته بودند.

نیکنام توضیح داد: قبل از شروع این برنامه حضرت امام جلوی دانشگاه من خیلی نگران حفظ جان امام خمینی (ره) بودم، اما با توجه به اتفاقات و حوادث احتمالی برنامه عوض شد و ایشان به بهشت الزهرا رفتند.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت دانشگاه‌های پزشکی تعطیل نشدند زیرا برنامه سنگینی داشتند، البته کمی از حجم کار آنها کاهش یافت اما مانند دیگر دانشکده‌ها تعطیل نشد.

نیکنام بیان کرد: در زمان جنگ دانشجویان پزشکی بر حسب برنامه‌های که دانشگاه برای آن‌ها در نظر گرفته بود، باید در جنگ حضور پیدا می‌کردند، که من نیز به همین واسطه توفیق حضور در جنگ را پیدا کردم.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب ما فقط ۳۰ درصد از داروها را تحت لیسانس کشورهای دیگر تولید می‌کردیم اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، در زمینه تولید دارو به خودکفایی رسیدیم.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: یکی از عرصه‌هایی که در زمان انقلاب رشد کرد، عرصه بهداشت و درمان بود که در حال حاضر در منطقه و خاورمیانه نیز مثال زدنی هستیم.

نیکنام اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی فقط وزارت بهداشت داشتیم، اما پس از پیروزی انقلاب، نگاه جدیدی که به عرصه بهداشت شد و آموزش پزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار گرفت.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت توضیح داد: براساس گفته‌های کارشناس بین‌المللی، در حال حاضر ایران آماده آموزش پزشکی در قرن آینده را دارد که این یعنی ایران در عرصه پزشکی جلوتر از زمان حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: منطقه‌ای که کشور ما در آن قرار دارد از لحاظ شاخص‌های سلامت، وضعیت بدی دارد، در واقع بیماری‌هایی در کشورهای همسایه ما وجود دارد که اکنون در بقیه کشورها آثاری از آنها دیده نمی‌شود.

نیکنام تصریح کرد: ۲۰ سال است که در ایران بیماری به دلیل ابتلا به فلج اطفال از بین نرفته است، اما دو همسایه شرقی ما تنها کشورهایی هستند که از این بیماری رنج می‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha