عمل بینی ثانویه ، نوعی جراحی اصلاحی است که با هدف درمانی و یا زیبایی انجام می شود. جراحی ترمیمی بینی مختص افرادی است که یک بار جراحی بینی انجام داده اند اما به هر دلیلی از جراحی اولیه ی خود رضایت نداشته و خواستار جراحی مجدد می باشند، نام دیگر این جراحی روتوش بینی یا جراحی بینی ثانویه نیز می باشد.

عمل بینی ثانویه یا جراحی ترمیمی بینی چیست؟

عمل بینی ثانویه ، نوعی جراحی اصلاحی است که با هدف درمانی و یا زیبایی انجام می شود. جراحی ترمیمی بینی مختص افرادی است که یک بار جراحی بینی انجام داده اند اما به هر دلیلی از جراحی اولیه ی خود رضایت نداشته و خواستار جراحی مجدد می باشند، نام دیگر این جراحی روتوش بینی یا جراحی بینی ثانویه نیز می باشد.

عمل بینی ثانویه

چه کسانی  کاندیدای جراحی بینی ترمیمی هستند؟

  • اشخاصی که قوز بینی آنها در جراحی اولیه از بین نرفته باشد
  • دفرمه شدن بینی به دلیل استفاده از روش های ناکارامد در جراحی بینی اولیه
  • مشکلات تنفسی بعد از جراحی اولیه
  • افتادگی نوک بینی
  • عدم توجه به اجزای صورت در جراحی اولیه و ناهماهنگ بودن بینی با سایر اجزای صورت
  • نامتقارن شدن سوراخ های بینی
  • کوچک شدن یا نازک شدن بیش از حد بینی
  • بزرگ ماندن بینی بعد از جراحی اولیه
  • ایجاد فیبروز یا گوشت اضافه بعد از جراحی اولیه ی بینی
  • کج شدن بینی بعد از جراحی بینی

انتخاب جراح مناسب برای جراحی ترمیمی بینی

به طور کلی حدود 10 درصد از بینی های جراحی شده، نیاز به جراحی بینی ثانویه پیدا می کنند. سطح مهارت و تجربه ی جراح برای جراحی ترمیمی بینی به دلیل دشوار بودن جراحی نسبت به جراحی اولیه ی بینی بسیار اهمیت دارد. دکتر علی جاودانی فوق تخصص جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی یکی از برجسته ترین جراحان ترمیمی بینی می باشد.

عمل ترمیمی بینی

جراحی بینی ترمیمی را بعد از گذشت چه مدتی می توانیم انجام دهیم

به دلیل این که طی جراحی بینی، پوست از اسکلت بینی به طور کامل جدا می شود، حدود شش ماه زمان نیاز است تا بازسازی بینی کامل شود. فرم بینی ایجاد شده بعد از شش ماه تقریبا فرم بینی نهایی می باشد و دیگر تغییر نمی کند. بعد از گذشت شش ماه از جراحی اولیه ی بینی می توانید با تشخیص جراح اقدام به عمل بینی ثانویه کنید.

روش جراحی ترمیمی بینی به چه صورت است

جراحی ترمیمی بینی هم به روش باز و هم به روش بسته قابل اجرا است. که با توجه به تغییرات مورد نیاز و صلاحدید پزشک روش جراحی انتخاب می شود.

چرا جراحی بینی ترمیم نسبت به جراحی بینی اولیه مشکل تر است؟

ممکن است بعد از جراحی اولیه به دلیل به کار بردن روش های ناکارامد جراحی، بینی عیوبی پیدا کند که به راحتی قابل ترمیم نباشد و جراح برای رفع ایرادات آن مجبور به استفاده از گرافت شود.

گرافت در جراحی بینی به منظور محکم سازی ساختمان بینی، اصلاح انحراف بینی و مسائل دیگر استفاده می شود.

جراح باید راه حل مناسبی برای انواع مشکلات بوجود آمده برای بینی داشته باشد و این تبحر تنها با دانش و انجام جراحی های ترمیمی متعدد به وجود می آید.

چگونه بهترین پزشک را برای جراحی بینی ترمیمی انتخاب کنیم؟

بدون شک انتخاب پزشک ماهر در جراحی بینی ترمیمی تاثیرگذار ترین نکته در نتیجه ی نهایی جراحی شما می باشد. مشاهده و برسی نمونه جراحی های انجام شده توسط جراح که در وبسایت و شبکه های اجتماعی قرار می گیرد، می تواند به شما برای انتخاب جراح کمک کند. نظرات زیباجویانی که قبلا تجربه ی جراحی با پزشک داشته اند و مشاوره با جراح نیز می تواند در انتخابتان تاثیرگذار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha