سلامت نیوز:وزیر کشور از تغییر محدودیت های رنگ بندی های کرونایی متناسب با شرایط موجود در صورت تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

تغییرمحدودیتهای رنگ بندی کرونایی متناسب باشرایط موجود/ادامه فعالیت مراکزآموزشی بارعایت پروتکلها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز قرارگاه مورد بحث قرار گرفت سفرهای آخر سال بود که چند بخش را شامل می شود. نخست شرایط مسافرین همچنین افرادی که در حوزه حمل و نقل نقش دارند و افرادی که در اماکن اقامتی ارائه خدمات می کنند، مطرح شد که نظر برخی اعضا این بود با توجه به اینکه فاصله زیادی از تزریق دز دوم واکسن گذشته است باید ضرورت تزریق دز سوم را برای این افراد دنبال کنیم.

وی افزود: موضوع دیگر افرادی است که در این ایام مسافرت می کنند و اماکن اقامتی که پیش بینی شده شاید به حد کافی نباشد. لذا مقرر شد در ستادهای استانی این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد و اماکنی که می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه خدمات داشته باشند از قبل اعلام شوند. همچنین اجتماعاتی که در مکان های مسقف محدودیت های آنها اعلام شده بود بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت، موضوعی که پیشتر مشخص و ابلاغ شده است.

وزیر کشور ادامه داد: در مورد رنگ بندی ها در دوره قبلی رنگ های قرمز، نارنجی و زرد و آبی برای شهرها در نظر گرفته شده بود اما با توجه به اینکه شرایط متفاوت شده برای مثال تمام محدودیت هایی که برای رنگ قرمز در قبل وجود داشت در حال حاضر اعمال نمی شود. لذا بررسی شد تا متناسب با شرایط موجود محدودیت ها برای شرایط قرمز و در مجموع رنگ بندی ها در نظر گرفته شود که این موضوع جمع بندی شد و مقرر شد که برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارسال شود.

وی تاکید کرد: در جلسه امروز گزارش هایی از مدارس، دانشگاه ها، اصناف، بخش حمل و نقل عمومی و مراقبت ها در مرزها ارائه شد و در خلال آن تاکید شد که در حوزه اصناف پروتکل ها به صورت کامل رعایت شوند و تذکرات لازم به اصناف داده شود. امیدواریم با این تذکرات نیاز به برخورد جدی تر وجود نداشته باشد و شرایط ابلاغی بطور کامل شامل تزریق واکسن و یا داشتن تست PCR منفی رعایت شود.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع ارتقای ایمنی و رعایت پروتکل های بهداشتی در مترو اشاره کرد و افزود: این موضوع در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت. اقداماتی در حوزه تهویه و همچنین اتصال به سامانه فروش بلیت مترو به سامانه« ایران من» مورد بحث قرار گرفت. البته اقداماتی در این راستا آغاز شده است. همچنین در حوزه حمل و نقل هوایی رعایت و کنترل افراد برای تزریق واکسن PCR منفی مورد تاکید قرار گرفت که اعلام شد این موضوع در حال کنترل است.

وی افزود: گزارشی از آموزش و پرورش ارائه شد که در آن عنوان شده بود که در این مدت چهار فوتی داشتند که این چهار فوتی ربطی به بازگشایی مدارس نداشته و گزارشی از فوت دانش آموزان بر اثر بازگشایی نداشته ایم. لذا تاکید شد که مراکز آموزشی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند. این موضوع در مورد دانشگاه ها نیز به همین شکل است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص اتصال سامانه بلیت فروشی مترو به سامانه ایران من نیز گفت: وزارت کشور در این خصوص مشکلی ندارد و تنها بخشی از کارها برای این اتصال درمترو باقی است که بخش فنی مترو در حال انجام اقدامات لازم است. سامانه ایران من مشکلی ندارد و آماده پاسخگویی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha