چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

سلامت نیوز:درد در قفسه سینه همواره نشانه بروز حمله قلبی نیست و می‌تواند به دلیل ابتلا به سایر بیماری‌ها بروز کند.

رایج‌ترین اشتباهات در تشخیص حمله قلبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،بیماری‌های قلبی و در راس آن ها حمله قلبی، کشنده‌ترین بیماری ها در جهان محسوب می‌شوند؛ به طوری که سالانه نزدیک به ۱۰ میلیون نفر به دلیل این بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس اعلام مقامات بهداشتی آمریکا، سالانه در این کشور بیش از ۸۰۰ هزار نفر دچار حمله قلبی می‌شوند.

بسیاری از افراد درد در قفسه سینه را مهمترین نشانه حمله قلبی می‌دانند. این در حالی است که طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها می‌توانند باعث بروز درد قفسه سینه شوند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ در آمریکا نشان داد تنها ۶ درصد افرادی که با علامت درد قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کرده اند، دچار حمله قلبی شده بودند.

سایر این افراد از بیماری‌هایی مانند رفلاکس معده (بازگشت اسید معده به مری)، مشکلات گوارشی، بیماری‌های ریوی، استرس، اضطراب و دیگر بیماری‌های مشابه رنج می‌بردند و درد در قفسه سینه را به اشتباه حمله قلبی تشخیص داده بودند.

به طور معمول اگر درد قفسه سینه پس از انجام فعالیت‌های ورزشی تسکین یابد، این درد بیشتر مربوط به رفلاکس معده یا سایر بیماری‌های گوارشی است و ارتباطی به حمله قلبی ندارد.

در رفلاکس معده فرد از سوزش قفسه سینه و یا ترش شدن گلو شکایت دارد. در این موارد مصرف داروهای آنتی اسید می‌تواند به بهبود حال بیمار کمک کند.

از دیگر مواردی که غالبا با حمله قلبی اشتباه گرفته می‌شوند، بروز درد شدید و ناگهانی در یک بخش سینه است. درد قفسه سینه ناشی از حمله قلبی به طور گسترده تمامی سینه و پشت را درگیر کرده و می‌تواند به گردن و بازو گسترش یابد. با این حال، درد در یک ناحیه از سینه می‌تواند به دلیل بیماری‌های ریوی بروز کند؛ به ویژه اگر در ناحیه سمت راست سینه باشد.

پلوریت (ذات الجنب) یکی از بیماری‌های رایج ریه است که با بروز درد شدید در یک طرف سینه خود را نشان می‌دهد. در این بیماری لایه‌هایی که بافت ریه را از سینه جدا می‌کنند، دچار التهاب شده و فرد احساس درد شدید می‌کند.

در نهایت متخصصان تاکید دارند فارغ از شدت درد قفسه سینه، اگر شاهد آن هستید که این درد به سرعت از بین می‌رود یا از شدت آن کاسته می‌شود، نمی‌توان آن را به حمله قلبی مرتبط کرد. مشکلات مربوط به دنده‌ها و نیز عضلات سینه می‌توانند دلیل بروز این درد باشند. با این حال، مراجعه به پزشک بهترین راهکار برای اطمینان از دلیل بروز درد در قفسه سینه است.

منبع: بِست لایف آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha