سلمت نیوز :استعمال سیگار موجب بروز بیماری لثه می شود، و اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که سیگار الکترونیکی نیز روی دندان ها و لثه ها تأثیر می گذارد.

سیگار الکترونیکی هم موجب بروز بیماری های لثه می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر ،محققان دریافتند افرادی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند دارای یک ترکیب باکتریایی منحصر به فرد در دهان خود هستند که احتمالاً برای سلامت دندان آنها مشکل ایجاد می‌کند. در واقع، میکروب‌های دهان آنها بیشتر شبیه میکروب‌های سیگاری‌ها بود تا غیرسیگاری ها.

به گزارش مدیسن نت، این یافته‌ها نشان می‌دهد که سیگارهای الکترونیکی دقیقاً از جایی که وارد بدن می‌شوند یعنی دهان، آسیب وارد می‌کنند.

این مطالعه بر روی میکروبیوم دهان، مجموعه‌ای از باکتری‌هایی که به طور طبیعی در دهان ساکن هستند، متمرکز شد. باکتری‌های دهان به طور مداوم یک لایه چسبناک بر روی دندان‌ها به نام پلاک تشکیل می‌دهند که با مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن به علاوه تمیز کردن منظم دندان‌ها قابل کنترل است.

اما اگر پلاک در زیر خط لثه پخش شود، سموم باکتریایی بافت را تحریک می‌کنند و باعث یک پاسخ التهابی مزمن می‌شوند که بیشتر به عنوان بیماری لثه شناخته می‌شود.

طبق گفته محققان، سیگار کشیدن افراد را در برابر بیماری‌های لثه آسیب پذیرتر می‌کند.

«دیپاک ساکسنا»، سرپرست تیم تحقیق از کالج دندانپزشکی دانشگاه نیویورک، در این باره می‌گوید: «سیگارهای الکترونیکی دوست دندان‌ها و لثه‌ها نیستند، و می‌توانند تعادل باکتریایی دهان را بر هم زده و آن را مستعد التهاب و عفونت کنند.»

محققان در بررسی‌های خود متوجه شدند در مقایسه با افراد غیرسیگاری، هم سیگاری‌ها و هم مصرف کنندگان سیگارهای الکترونیکی حاوی مقادیر بیشتری از باکتری‌های سلنوموناس، لپتوتریشیا و ساکاریباکتری بودند. همزمان، باکتری‌های خاصی که منجر به بیماری لثه می‌شوند از جمله Fusobacterium و Bacteroidales، در دهان مصرف‌کنندگان سیگار الکترونیکی فراوان بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha