یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 336399

سلامت نیوز:در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در روش‌های درمان سرطان به وجود آمده است؛ در نتیجه بیماران مبتلا به سرطان و پزشکان گزینه‌های بیشتری برای درمان دارند.

۶ فناوری امیدوارکننده برای درمان سرطان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرطان نه تنها برای بیماران بلکه برای پزشکان هم کابوس بزرگی است، زیرا در میان بیماری‌هایی قرار می‌گیرد که درمان آن‌ دشوار است. در بسیاری از موارد، تشخیص آن به دلیل علائمی که اغلب به وجود می‌آیند پس از وخامت اوضاع ظاهر نمی‌شود. تشخیص زودهنگام اولین اقدامی است که می‌تواند در مقابله با این بیماری کمک کند.

علاوه بر درمان‌های فعلی مانند شیمی درمانی، پرتودرمانی و جراحی، فناوری و تلاش متخصصان به ارائه بسیاری از گزینه‌های درمانی جدید کمک می‌کند که امیدی برای مقابله با سرطان ایجاد می‌کند.

معاینه بیوپسی مایع: برخلاف معاینه بیوپسی سنتی که بر برداشتن یک تکه از بافت یا سلول‌های بدن متکی است، متخصصان روش مدرن متفاوتی به نام معاینه بیوپسی مایع ارائه کرده اند که به نظارت بر سلول‌های سرطانی در گردش (CTC) که از تومور اولیه جدا می‌شوند کمک می‌کند. این روش فقط در جریان خون قابل تشخیص است و باعث درد نمی‌شود. متخصصان به دنبال استفاده از آن برای نظارت بر انواع سرطان از جمله سرطان ریه، سینه، دهانه رحم وکولورکتال هستند.

فناوری درمانی CAR-T: این فناوری درمانی به محافظت در برابر عود سرطان کمک می‌کند و بر تبدیل یا افزایش توانایی سلول‌های T ایمنی بیمار برای هدف قرار دادن آنتی ژن‌های سلول‌های سرطانی تکیه می‌کند، یعنی سلول‌های ایمنی را هدایت می‌کند تا به تنهایی با آن آنتی ژن‌ها مبارزه کنند. این تکنیک برای بیمارانی مفید است که سرطان آن‌ها عود کرده و داروهایشان کمکی نکرده است.

عکاسی FLI: این فناوری به غربالگری بیماران مبتلا به سرطان سینه با تشخیص اینکه آیا پروتئین‌های خاصی وجود دارد که باعث رشد سلول‌های سرطانی می‌شود، کمک می‌کند؛ براساس برنامه درمانی مناسب می‌توان برای جلوگیری از رشد آن سلول‌های بدخیم اقدام کرد.

میکروب درمانی: شاید عجیب و تکان دهنده به نظر برسد، اما مداخله میکروب‌ها در بسیاری از درمان ها، از جمله درمان سرطان و میکروبی درمانی یا استفاده از میکروب ها، یکی از فناوری‌های مدرنی است که درمان سرطان را بهبود می‌بخشد. این نوع درمان از میکروبیوم برای تقویت پاسخ سیستم ایمنی به سرطان و سرکوب پاسخ ایمنی که می‌تواند شرایط را بدتر کرده و مشکلات التهابی ایجاد کند، استفاده می‌کند.

MP-MRI: یک فناوری متفاوت از MRI ​​معمولی، معاینه دقیق تری از رگ‌های خونی در تومورهای پروستات را فراهم می‌کند که به تعیین روش درمانی بهینه برای بیمار کمک می‌کند.

هوش مصنوعی: این یکی از برجسته‌ترین فناوری‌های مدرن در ارتباط با سرطان است و اثربخشی خود را در افزایش امکان تشخیص بیماری و ارزیابی پاسخ به درمان به همراه یک پیشنهاد ثابت کرده است.

منبع: وبسایت زهرة الخلیج

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha