سلامت نیوز:نماینده لنگرود در مجلس با تاکید بر لزوم توزیع مناسب و عادلانه پزشک عمومی و متخصص در تمامی شهرهای و مناطق کشورمان گفت: باید در مراکز بهداشتی شبانه روز پزشکان متخصص حضور داشته باشند.

چرا متخصصین در برخی مراکز درمانی شبانه‌روزی حضور ندارند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،پرویز محمد نژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره کمبود پزشک و مشکلات توزیع عادلانه متخصص در کشورمان اظهار داشت: با آنکه مشکلات زیادی در کمبود پزشک داریم و عدالت هم در توزیع پزشکان عمومی و متخصص رعایت نمی‌شود اما باید شرایط حضور پزشکان متخصص در مراکز بهداشتی شبانه روزی فراهم شود. 

وی افزود: چرا خدمات ارائه شده و حمایت لازم از پزشکان برای حضور در شهرهای کم برخوردار فراهم نیست و چرا خیلی از پزشکان متخصص به مرکز استان‌ها می‌روند؟ 

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستانی و استانی باید زمینه حضور پزشکان متخصص در مراکز بهداشتی شبانه روزی را فراهم کنند و نبایستی در این مراکز فقط شاهد حضور پزشکان عمومی باشیم البته می‌توانیم تسهیلات لازم را برای پزشکان متخصص بیشتر فراهم کرد تا آنها مجاب به حضور در مراکز بهداشتی شبانه روزی شوند. 

محمدنژاد گفت: در چند سال اخیر شاهد مهاجرت تعداد زیادی از اعضای کادر بهداشت و درمان کشورمان به کشورهای همسایه و اروپایی و کانادا هستیم ولی اگر حمایت لازم از جامعه پزشکی صورت گرفته و تسهیلات لازم را به آنها بدهیم آنها قطعا خدمت در کشورمان را بر هر چیز دیگری ترجیح خواهند داد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha