سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو درباره امحاء ۲۵۰ تن سرم وارداتی تاریخ مصرف گذشته که در گمرک بود، گفت: این سرم ها در سال ۹۶ وارد شده بود که گمرک به دلیل گذشتن دوسوم از تاریخ انقضاء این محموله را ترخیص نکرد.

مسئولان وقت گمرک باید در مورد سرم‌های امحا شده و دلیل عدم ترخیص توضیح دهند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایفدانا، دکتر بهرام دارایی با اشاره به اینکه شرکت داروسازی «شیرازسرم» در سال ۹۶ این محموله دارو را وارد کرده بود، اظهار کرد: زمانی که این محموله وارد گمرک می‌شود، معاون وقت سازمان غذا و دارو به ریاست وقت سازمان گمرک کشور در تاریخ ۹۷/۹/۱۹ نامه می‌زنند که به علت کمبود و نیاز بیمارستان‌ها این محموله ترخیص شود.

وی افزود: گمرک در جواب نامه رئیس اسبق سازمان غذا و دارو با توجیه اینکه دو سوم یا ۶۵ درصد تاریخ انقضاء این سرم‌ها گذشته است با ترخیص محموله موافقت نمی‌کند، بنابراین در مورد این موضوع مسئولان وقت گمرک باید پاسخگو باشند، چراکه علی رغم اینکه سازمان غذا و دارو متولی بوده و درخواست ترخیص کرده، این محموله آزاد نشده است.

 وی با رد این مساله که محموله دیگری از سرم‌ها شامل ۲۸۰ تن سرم دیالیزی نیز در گمرک باقی مانده باشد، گفت: اگر سرمی وارد شود، بدون اینکه در گمرک بماند ترخیص می شود و روزی حداقل پانصد هزار عدد سرم نیز در داخل کشور تولید می‌شود. بنابراین این گفته‌ها پایه و اساس ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha