سلامت نیوز :رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: هیچ جوره نمی‌توان جلوی مافیای سیگار را گرفت و نگران این موضوع هستیم.

سلامت مردم مهم‌تر است یا اشتغال در صنعت دخانیات؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،شهریاری گفت: نماینده دولت به بهانه اشتغال، مانع افزایش قیمت سیگار شد و حالا باید پرسید سلامت مردم مهم‌تر است یا اشتغال در صنعت دخانیات؟

٧ اسفند مجلس مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد اختصاص عوارض به هر نخ سیگار را حذف کرد.

علی مویدی خرم آبادی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان نماینده دولت گفت: طبق قانون از هر نخ سیگار، ارزش افزوده اخذ می‌شود. بنابراین نباید عوارض را به قیمت سیگار اضافه کنیم.

بهزاد ولی زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات نیز گفته است: موضوع از دست دادن شغل، خط قرمز دولت و مجلس است. چرا باید با افزایش مالیات بر دخانیات شغل از دست دهیم؟ این صنایع آخرین تجهیزات تولید دخانیات را به صورت اتوماتیک وارد کشور کرده اند؛ یعنی این صنایع اصولا نیازی به کارگر برای تولید ندارند. یک سری مشاغل جانبی مثل کاشت توتون و توزیع اقلام دخانی که از بین نمی‌رود.

۹۰ درصد و به عبارتی ۶۰ میلیارد نخ سیگار در داخل تولید می‌شود.

نزدیک ۶۱ میلیارد نخ سیگار تولید می‌شود که وزارت بهداشت بر اساس داده‌های موجود معتقد است ما بیشتر از ۴۵ میلیارد نخ سیگار مصرف نداریم.

۵٠ تا ۶٠ هزار نفر از افراد کشور سالانه به دلیل عوارض سیگار می‌میرند، ۴٠ هزار میلیارد تومان سالانه هزینه درمان این افراد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha