سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 336801

سلامت نیوز:متخصص طب سنتی با اشاره به تدابیر طب سنتی در درمان میگرن، گفت: پرهیز از افراط در مصرف غذاهای غلیظ، فست فودها، ترشیجات و غذاهایی با طبع سرد، چای پررنگ، شکلات و قهوه، غذاهای پر ادویه توصیه می‌شود.

دمنوش‌های مؤثر برای کاهش درد میگرن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،علیرضا یارقلی، این متخصص طب سنتی  درباره «تدابیر طب ایرانی در درمان میگرن»، بیان داشت: برخی تدابیر طب سنتی برای کنترل و درمان میگرن عبارتند از متعادل کردن مزاج و پاکسازی بدن، پیاده‌روی و ورزش منظم روزانه و سبک، سرپوش مناسب به خصوص هنگام خواب و پرهیز از استعمال دخانیات است.

وی اضافه کرد: پرهیز از افراط در مصرف غذاهای غلیظ، فست فودها، ترشیجات و غذاهایی با طبع سرد، چای پررنگ، شکلات و قهوه، غذاهای پر ادویه و خودداری از درهم خوری و برهم خوری توصیه می‌شود.

یارقلی با اشاره به توصیه‌های تغذیه‌ای مؤثر در درمان میگرن، خاطرنشان کرد: خوردن ژل رویال به صورت ناشتا، نوشیدن ماءالعسل، آب انگور، شربت مویز و شیر بادام، ماساژ سر با روغن‌های بادام تلخ، بابونه، زیتون و زنبق، نیز بسیار مفید است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به دمنوش‌های مؤثر در کاهش دردهای ناشی از میگرن، ابراز داشت:‌ دمنوش‌هایی مانند دمنوش ریحان، آویشن و برگ درخت گلابی و نوشیدن ترکیب عرق اسطوخودس، سنبل‌الطیب و آب به صورت روزی دو استکان و انجام حجامت و زالو درمانی با تجویز پزشک نیز مؤثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha