سلامت نیوز:هزار اصله درخت به مناسبت هفته درخت‌کاری و منابع طبیعی با حضور شهردار منطقه21، قائم‌مقام معاونت جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، کارآفرینان، صاحبان صنایع تولیدی و بخش خصوصی، در منطقه21 تهران و به پاسداشت شهدای جنگلبان کاشته شد.

کاشت 2هزار اصله نهال در تهران به یاد شهدای جنگلبان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ،سعید نبی، مستندساز محیط‌زیست با اعلام این خبر، گفت: این آیین با شعار «ایران سرسبز، ایران قوی» به یاد شهدای جنگلبان و به مناسبت هفته درخت‌کاری و منابع طبیعی و با هدف رشد و توسعه فضای سبز و تأکید بر مسئولیت اجتماعی حفظ و توسعه محیط‌زیست بخش تولیدی و صنعتی کشور برگزار شده است.


در حاشیه این مراسم حسین کاشانی پور، شهردار منطقه21 تهران گفت: بسیار مهم است که نسبت به حفظ درخت و رشد فرهنگ درخت‌کاری در کشور کوشا باشیم و با ایجاد حساسیت در بین همکارانمان نسبت به این موضوع در زمینه زیباسازی فضاها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.


همچنین قائم‌مقام معاونت جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز درخصوص این پویش گفت: برنامه‌ریزی شده تا 25درصد از اراضی در اختیار صنایع، برای رشد و توسعه فضای سبز و کاشت نهال اختصاص یابد.


رضا رضایی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز در حاشیه این مراسم اعلام کرد: به‌گفته کارشناسان هر درخت بالغ 33خدمت به جامعه انسانی در هر فصل دارد و به اندازه نیاز مصرف 10نفر در سال اکسیژن تولید می‌کند، بنابراین به صنعتگران کشور توصیه می‌شود که علاوه بر توجه به تولید سبز با شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از ربات‌ها و سیستم‌های هوشمند و دیجیتال؛ توسعه فضای سبز را نیز جدی بگیرند.


در پایان این مراسم حمید رضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران نیز گفت: مسئولیت اجتماعی کارآفرینان و صاحبان صنایع حکم می‌کند که در توسعه صنعتی، توجه به مسائل موجود در حوزه محیط‌زیست، آب، خاک و هوا جدی گرفته شود. آیین کاشت 2هزار اصله نهال به یاد شهدای جنگلبان در بزرگراه شهید لشگری، بوستان دستواره که بخش زیادی از صنایع را در خود جای داده است برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha