سلامت نیوز:مدیر عامل انجمن اتیسم با اشاره به شرایط و حساسیت‌های مبتلایان طیف اتیسم به نور و صدا، از هموطنان درخواست کرد که شرایط این بیماران در مراسم چهارشنبه سوری درک شود.

خطر چهارشنبه‌سوری برای مبتلایان به اتیسم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سعیده صالح غفاری با اشاره به در پیش بودن مراسم چهارشنبه سوری و ایام خانه تکانی گفت: قطعا مبتلایان طیف اتیسم و به خصوص کودکان اتیسم به دلیل اینکه درکی از خطر ندارند، در این مواقع بیش از پیش در معرض خطر هستند. در این شرایط خانواده‌های اتیسم نیز ممکن است به دلیل دغدغه‌هایی که دارند نظارت کافی را نداشته باشند.

وی با اشاره به صدای مواد محترقه ای که در شب چهارشنبه سوری استفاده می شود گفت: صدا و نور زیاد فرد دارای اتیسم را بر هم می ریزد. خواهش ما این است که رسم زیبای چهارشنبه سوری به شرایط ناگوار تبدیل نشود و شرایط افراد دارای اتیسم در این شب درک شود.

وی گفت: مشکلات حسی کودکان اتیسم موجب می شود که صداهای شب چهارشنبه سوری آن ها را دچار به هم ریختگی کند و این به هم ریختگی برای وی خطر آفرین است.

مدیر عامل انجمن اتیسم گفت: در این ایام ممکن است مراجعه به نیرو های امدادی افزایش یابد. بر همین اساس امیدواریم دقت نظری در این خصوص داشته باشند که مرگ و میر و خطرات دیگر به حداقل برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha