چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 337199

یکی از پرچالش‌ترین اتفاقات دوران نوجوانی، شرکت در کنکور سراسری است. برای بسیاری از دانش آموزان موفقیت در این آزمون اهمیت زیادی دارد. حتی برخی از افراد به کنکور، آزمون سرنوشت‌ساز نیز می‌گویند. تعداد زیادی از دانش آموزان با خرید کتاب کنکور در سال‌های تحصیلی برای این آزمون تلاش می‌کنند و با دیگر افراد به رقابت می‌پردازند. مسلما هر کسی که از اطلاعات بیشتر و بهتری برخوردار باشد، شانس قبولی بیشتری نیز دارد. حال چگونه می‌توانیم خود را برای کنکور آماده کنیم؟ آیا کتاب‌های کنکور در موفقیت ما اثر دارند؟ اگر اینطور باشد، چه کتابی برای کنکور بهتر است؟ چگونه کتاب مناسب را تهیه کنیم؟ خرید کتاب کنکور آنلاین چگونه انجام می‌گیرد؟

برای کنکور چه کتابی بخریم؟

نقش کتاب کنکور در موفقیت

کنکور سراسری از مهم‌ترین آزمون‌های داخل کشور به شمار می‌رود، این آزمون دانش آموزان را با مباحث درسی سه سال دوره دبیرستان، مورد سنجش قرار می‌دهد. بسیاری از دانشگاه‌ها، مخصوصا دانشگاه‌های ممتاز و دولتی داخلی،‌ ملاک پذیرش دانشجویان خود را کنکور سراسری قرار می‌دهند و طبق نتایج و رتبه‌بندی آن دانشجو می‌پذیرند. از این جهت موفقیت در کنکور، بر آینده فرد اثر می‌گذارد. برای اینکه بتوانید در کنکور موفق شوید، باید برای مطالب و مباحث درسی مورد نیاز آمادگی داشته باشید. کتاب‌های کمک درسی که برای کنکور طراحی شده‌اند، به عنوان کتاب کنکور شناخته می‌شوند. دانش آموزان می‌توانند با خرید کتاب کنکور با تخفیف کتاب‌های بیشتری تهیه کنند و برای شرکت در آزمون سراسری آمادگی بیشتری داشته باشند.

مزایای استفاده از کتاب کنکور

کتاب‌های کمک درسی زیادی برای کنکور طراحی می‌شوند. دانش آموزان با استفاده از این کتاب‌ها یادگیری خود را بهبود می‌بخشند و آمادگی بیشتری برای آزمون کسب می‌کنند. اغلب کتاب‌های کنکور توسط مدرسان و معلمان به دانش آموزان پیشنهاد داده می‌شود، زیرا کتاب‌ها توسط آن‌ها بررسی شده است. از مزایای استفاده از کتاب‌های کنکوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن کیفیت بالای آموزشی

کتاب‌هایی که برای کنکور مورد استفاده قرار می‌گیرند، نمونه‌ای از کتاب‌های کمک درسی به شمار می‌روند. این کتاب‌ها با بیانی ساده‌تر، مفهوم مطالب کتاب درسی را عنوان می‌کنند. همچنین با جمع‌آوری مثال‌ها و تمرینات سطح‎‌بندی شده، زمینه یادگیری بیشتر را فراهم می‌آورند. کتاب‌های کنکوری برای تمامی مباحث کنکور طراحی‌شده‌اند و از بهترین منابع آموزشی محسوب می‌شوند. کتاب‌های کمک درسی مناسب کنکور شامل سوالات چهار گزینه‌ای یا تستی هستند که توانایی تست‌زنی دانش آموز را نیز بالا می‌برند. در برخی از نمونه‌های کتاب‌های کنکوری آزمون‌هایی نیز برای سنجش دانش آموزان قرار داده شده است که با کمک آن بتوانند خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

برای کنکور چه کتابی بخریم؟

  • مقرون به صرفه بودن

یکی از برجسته‌ترین مزیت‌های استفاده از کتاب‌های کنکوری، مقرون به صرفه بودن آن‌ها نسبت به سایر منابع آموزشی است. دانش آموزان می‌توانند با خرید کتاب کنکور آنلاین از تخفیفات ویژه فروشگاه‌های اینترنتی بهره‌مند شوند و هزینه‌های خود را کاهش دهند. به صورت کل کتاب‌های کنکوری در برابر ویدیوهای آموزشی و کلاس‌های خصوصی، هزینه کمتری را شامل می‌شوند. همچنین این کتاب‌ها برای تمامی دروس عنوان شده در کنکور تهیه می‌شوند و قابلیت استفاده مجدد دارند.

  • تنوع و تشابه مباحت کتاب درسی

اغلب سوال‌های کنکور با توجه به مطالب و نکات کتاب درسی طرح می‌شوند. بسیار مهم است که منابع آموزشی پیرامون مباحث کتاب درسی فعالیت کنند و مطالب آن را مورد بررسی قرار دهند. کتاب‌های کنکوری تمامی مباحث کنکور و کتاب درسی را پوشش داده و تمرینات و سوالات بسیاری را مشابه اهداف کتاب درسی فراهم آورده‌اند. تنوع و تشابه بین سوالات با موضاعات کتاب درسی به دانش آموز کمک می‌کند که تمامی مطالب را با زاویه‌های متفاوت یاد بگیرد و مهارت خود را تقویت کند.

چگونه کتاب مناسب کنکور را تهیه کنیم؟

کتاب‌های کمک درسی مناسب کنکور در تمامی کتاب‌فروشی‌ها عرضه می‌شوند. دانش آموزان می‌توانند به کتابفروشی‌های موجود در سطح شهر مراجعه کنند و کتاب‌های مناسب خود را تهیه نمایند. این کتاب‌ها در بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی کتاب نیز ارائه می‌شوند. شما می‌توانید با خرید کتاب کنکور آنلاین از سایت‌های فروش کتاب، کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنید. معمولا این وب سایت‌ها به عنوان مجموعه‌ای از مرکز فروش تمامی کتاب‌های کمک درسی اعم از کتاب کنکوری فعالیت می‌کنند و خدمات ویژه‌ای همچون مشاوره برای خرید، ارسال رایگان، موجود بودن همه‌ی انتشارات‌ها و تخفیفات برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. البته بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی کتاب، قسمتی از کتاب را تحت فایل پی دی اف (pdf) به عنوان نمونه در اختیار دانش آموز قرار می‌دهند تا خرید بهتری داشته باشد.

۳ فاکتور مهم هنگام خرید کتاب برای کنکور

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت کتاب کنکور است. به طور کلی چون دانش آموز نیازمند چندین کتاب درسی است، هزینه آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. اما کتابی بهتر است که علاوه بر اینکه قیمت مناسبی داشته باشد، از فاکتورهای مهم کتاب مناسب کنکوری نیز برخوردار باشد. از فاکتورهای مهم که در هنگام خرید کتاب کنکور آنلاین یا به صورت حضوری باید به آن‌ها توجه شود، می‌توان موارد زیر را نام برد.

برای کنکور چه کتابی بخریم؟

  1. انتخاب کتاب از بهترین انتشارات

در دنیای امروز بسیاری از انتشارات به چاپ کتاب‌های کنکور می‌پردازند. اغلب دانش آموزان بدون داشتن آگاهی نسبت به خرید کتاب اقدام می‌کنند که ممکن است در نهایت پشیمان شوند. با توجه به اینکه تعداد ناشرین روز به روز افزایش می‌یابد، انتخاب منبعی درست برای تهیه کتاب درسی که نیاز دانش آموز را پاسخ دهد و کیفیت مطلوبی نیز داشته باشد، اهمیت بسیاری دارد. شما می‌توانید با خرید کتاب کنکور آنلاین از وب سایت‌های خرید کتاب، از معتبرترین انتشارات کتاب تهیه کنید.

  1. توجه به سطح علمی دانش آموز

از عواملی که در هنگام خرید کتاب مورد نیاز برای کنکور بایستی به آن توجه شود، سطح دانش آموز است. قطعا دانش آموزی که در درک مفاهیم اولیه و پایه خود مشکل دارد، نمی‌تواند کتاب‌های سطح بالای کنکور را استفاده کند. بهتر است ابتدا کتابی تهیه کند که به صورت واضح‌تری مفاهیم را آموزش دهد و با تمرینات ساده یادگیری را بهبود بخشد. سپس کتاب‌های تستی و سطح بالا را تهیه کند. البته بسیاری از کتاب‌های کنکور، مطالب را به صورت قابل درک بیان می‌کنند و تمریناتی را در تمامی سطوح به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

  1. استفاده از یک کتاب به جای چندین کتاب

در هنگام تهیه کتاب کنکور، سعی داشته باشید کتابی را انتخاب کنید که به تمامی مطالب مورد نیاز پرداخته باشد و به عنوان منبعی غنی برای کنکور به شمار رود. شما با انتخاب درست یک کتاب، که همه‌ی مطالب را پوشش دهد و نیازهای شما را در زمینه درسی و آموزشی برطرف نماید،‌ دیگر نیازی به تهیه چندین کتاب درسی ندارید. در صورتی که نیازمند کتاب بیشتری بودید، می‌توانید در تمامی دروس نسبت به خرید کتاب کنکور با تخفیف از کتاب‌فروشی‌های آنلاین اقدام کنید و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

اهمیت خرید کتاب برای کنکور

کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های سراسری کشور است. دانش آموزان می‌توانند با تهیه کتاب‌های کمک درسی مناسب کنکور، خود را برای موفقیت در این آزمون آماده کنند. آن‌ها می‌توانند با خرید کتاب کنکور آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی کتاب از مزایای خرید اینترنتی بهره‌مند شوند و از بهترین انتشارات معرفی شده، با کمک مشاورین آنلاین، کتاب مناسب سطح خود را خریداری نمایند. همچنین با خرید کتاب کنکور با تخفیف موجود در فروشگاه‌ها می‌توانند نسبت به کاهش هزینه‌های خود اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha