به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،جانشین پلیس راهور انتظامی‌ از استقرار ۷۰ هزار نیرو در طرح نوروزی پلیس خبر داد و گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی راه از جمله تخلفات حادثه‌سازی است که پلیس به شدت با آن‌ها برخورد می‌کند.

ممنوعیتی برای تردد در جاده‌ها نیست/ حرکت در شانه خاکی راه مساوی با توقیف است

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور انتظامی کشور درباره آخرین تدابیر پلیس راهور برای سفرهای نوروزی اظهار کرد: طرح نوروزی با استقرار بیش از ۷۰ هزار نیرو در قالب تیم‌ها و اکیپ‌های ثابت و سیار از دستگاه‌های امدادی، پلیس راه و راهور، اورژانس، هلال احمر و ...از روز گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی گفت: پیش بینی‌ می‌کنیم که افزایش ترافیک ۳۰ تا ۳۵ درصدی را در جاده‌ها نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

سردار حسینی با بیان این مطلب که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا افرادی که دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند مجاز به تردد هستند، گفت: هیچ ممنوعیتی برای تردد در جاده‌ها اعمال نخواهد شد؛ فقط افراد باید دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

جانشین رئیس پلیس راهور انتظامی در خصوص خلافی بالای برخی خودروها و چگونگی بحث تردد این خودروها گفت: بر اساس تدابیر صادره از سوی سردار فرماندهی کل انتظامی و ریاست پلیس راهور در ایام طرح نوروزی به خاطر خلافی بالای خودرو، توقیفی انجام نمی‌شود ولی به شدت با تخلفات حادثه‌ساز اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز و نبستن کمربند توسط همه سرنشینان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه حرکت در شانه خاکی راه باعث توقیف خودرو خواهد شد افزود: اگر راننده‌ای با حالت غیر عادی (مصرف الکل و مواد روانگردان) اقدام به رانندگی کند به مرجع قضایی معرفی شده و خودرو تا آخر تعطیلات توقیف خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راهور انتظامی، اجتناب از عجله و شتاب، سرعت غیر مجاز و رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی را به رانندگان توصیه کرد و گفت: بعد از هر دو ساعت رانندگی بهتر است ۱۵ دقیقه استراحت کرد. ساعت ۱۲ تا ۵ صبح و ۱۴ تا ۱۶ ساعت‌های خطرناکی است که خواب بر افراد مستولی می‌شود بنابراین باید افراد در هنگام رانندگی دقت لازم داشته و از رانندگی در حالت خواب آلودگی پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha