چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 337395

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  گلونی رعد وبرق و احتمال بارش تگرگ، بارش برف و رخداد مه در نواحی مرتفع و کوهستانی. تاخیر و احتمال لغو پروازها با ورود سامانه بارشی.

تاخیر و احتمال لغو پروازها با ورود سامانه بارشی

 هشدار زرد به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند.

همچنین به این معنا است که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد. افراد باید در مورد تغییر برنامه‌های‌ خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال بیندیشند.

تاخیر و احتمال لغو پروازها با ورود سامانه بارشی

توصیف سامانه اول: سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۲

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۱/۰۱/۰۵

نوع مخاطره: بارش باران همراه با وزش باد نسبتا شدید، رعد وبرق و احتمال بارش تگرگ، بارش برف و رخداد مه در نواحی مرتفع و کوهستانی.

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۲: آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، شمال ایلام، مرکزی، شمال چهارمحال و بختیاری، زنجان، شمال شرق خوزستان، البرز، قزوین، تهران، مازندران، خراسان شمالی، گلستان، ارتفاعات سمنان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۳: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، گیلان، شمال مرکزی زنجان، ارتفاعات البرز، در استانهای قزوین، البرز و تهران.

پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۴: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، شمال مرکزی، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال ایلام، شمال شرق خوزستان.

جمعه ۱۴۰۱/۰۱/۰۵: جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ارتفاعات البرز، در استانهای زنجان، قزوین و البرز.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها بویژه در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال آب گرفتگی معابر شهری، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پرواز.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از کنار مسیل‌ها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی و آمادگی دستگاه اجرایی به منظور برف روبی در گردنه‌های برفگیر، احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو.

احتیاط در سفرهای برون شهری

توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشار

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۲

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۱/۰۱/۰۵

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک.

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۲: همدان، مرکزی، شمال اردبیل، قم، جنوب تهران، فارس، اصفهان، شرق سمنان.

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۳: شرق و جنوب سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی.

پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۴: مرکزی، لرستان، همدان، قزوین، اصفهان، قم، چهارمحال و بختیاری، جنوب تهران، فارس، بوشهر، یزد، خراسان رضوی، کرمان، جنوب و شرق سمنان، ایلام، خوزستان، کردستان، کرمانشاه.

جمعه ۱۴۰۱/۰۱/۰۵: مرکزی، قم، البرز، تهران، سمنان، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، فارس، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و احتمال آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: احتیاط در تردد از اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره، عدم پارک خودروها در اطراف موارد ذکر شده و حفاظت از صنعت کشاورزی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha