به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا: معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر از آمادگی ۶۰ تیم امدادی بانوان (توانا) در مبادی ورودی استان‌ها برای امدادرسانی در نوروز خبر داد.

بانوان امدادگر آماده امدادرسانی در مبادی ورودی استان‌ها

مهدی ولی پور   با اعلام این خبر گفت: تمام استان‌ ها مجوز به کارگیری از دو تیم امدادرسانی توانا (بانوان امدادرسان) را دریافت کردند و ۶۰ تیم در مبادی ورودی استان ها حضور جدی خواهند داشت؛ و در صورت وقوع حوادث جاده اقدام به امدادرسانی می کنند.

وی در پاسخ به به این پرسش که آیا بانوان امدادرسان حاضر در این تیم‌ها تنها به بانوان حادثه دیده کمک می‌کنند؟، گفت: وظایف امدادی اعضای تیم توانا محدود به بانوان نیست و در صورت بروز حادثه به همه حادثه دیدگان کمک می کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: برای عملیات نوروزی، جمعیت هلال‌احمر از ۲۵ اسفند در آماده‌باش کامل بوده و با تمام ظرفیت ناوگان و نیروهای هلال شامل بالگردها، آمبولانس‌ها، خودروها  و داوطلبان و جوانان برای ایجاد شور و نشاط و امنیت و آسایش مردم فعالیت دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه ۶۰ درصد حوادث در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، ما پایگاه‌های خود را بیشتر در ورودی شهرها برپا می‌کنیم و تمام توان و تلاش هلال‌احمر را برای پیشگیری از حوادث ترافیکی و آسیب به مردم در این ایام به کار خواهیم گرفت.

ولی پور درباره وضعیت آمادگی سازمان امداد و نجات در نوروز ۱۴۰۱ با توجه به رشد سفرهای نوروزی، گفت: در ۲ سال پیش به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا با کاهش سفرهای نوروزی و در نتیجه کاهش ماموریت‌های امدادی مواجه بودیم اما از ابتدای امسال با رشد ۱۲.۵ درصدی ماموریت‌های امدادی مواجه شدیم.

 وی افزود:  از مجموع حوادثی که از ابتدای سال تا ۲۰ اسفند ماه به سازمان امداد و نجات اعلام شده، ۶۰ درصد آن به عملیات‌های حوادث جاده ای مربوط است که  نشان از تردد و مسافرت جاده‌ای بیش از ۲ سال گذشته دارد. سازمان امداد و نجات به منظور ارائه بهترین خدمات در ایام  نوروز علاوه بر۵۶۷ پایگاه‌های ثابت که بیش از این نیز فعال بودند، ۱۶۰ پست موقت به این ظرفیت افزوده است.

وی با یادآوری این که ۴۴۴ شعبه سازمان امداد و نجات نیز در ایام عید به صورت آماده باش برای خدمات امدادی به مردم مشغول خواهند بود، گفت: مراکز امداد هوایی، مراکز آنست(سگ‌های زنده یاب)، تیم‌های جست و جو، مراکز کنترل و هماهنگی و در مجموع  یک هزارو ۲۶۷ پایگاه در ایام نوروز آماده خواهند بود.

ولی پور تعداد امداگران حاضر در این مدت را  ۱۳ هزار امدادگر آموزش دیده عنوان کرد و افزود:  این افراد در قالب چهار هزار و ۴۱۴ تیم عملیاتی، آماده خدمت رسانی هستند؛ حدود سه هزار دستگاه خودرو انواع خودروهای امدادی و نجات، ۱۹ فروند بالگرد امدادی در صورت بروز حوادث احتمالی آماده خدمت رسانی است.

این مدیر امدادی با اشاره به رشد سفرهای نوروزی پس از ۲  سال که به دلیل کرونا کاهشی بود، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها امسال  واکسیناسیون سراسری و کاهش نرخ مبتلایان با افزایش ۲۰ درصدی سفر خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha