به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در اولین هفته از سال ۱۴۰۱ بزرگترین زمینلرزه‌ها در هجدک استان کرمان با بزرگای ۴.۸ و عنبرآباد استان کرمان با بزرگای ۴ رخ داد.

ثبت اولین زلزله‌های سال ۱۴۰۱

در اولین هفته از سال ۱۴۰۱، هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۸ و عنبرآباد استان کرمان با زمینلرزه‌ای با بزرگای ۴ لرزیدند و تازه آباد استان کرمانشاه زمینلرزه ای به بزرگای ۳.۳ و بروات استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ را تجربه کردند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است

شنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰

در دوبرجی استان فارس زلزله ای به بزرگای ۴.۸ در عمق ۱۶ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۷ کیلومتری دوبرجی، ۳۶ کیلومتری رستاق و ۳۷ کیلومتری درز این استان بوده است.

کوخرد استان هرمزگان با زلزله ای به بزرگای ۳.۶ لرزید.

کامیاران استان کردستان زلزله ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۱ کیلومتری کامیاران، ۲۸ کیلومتری روانسر و ۳۹ کیلومتری کوزران گزارش شد.

یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

در دوبرجی استان فارس زلزله ۲.۹، سفیدابه استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۷ و راور استان کرمان زلزله ۲.۹ رخ داد.

کوخرد استان هرمزگان با زلزله ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۷ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۳ کیلومتری کوخرد، ۳۷ کیلومتری جناح و ۴۰ کیلومتری بستک این استان بوده است. زلزله ۳.۷ در عمق ۱۱ کیلومتری، هجدک استان کرمان زلزله ای به بزرگای ۴.۸ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۲ کیلومتری هجدک، ۲۹ کیلومتری چترود و ۳۳ کیلومتری خانوک بوده است. زلزله ۲.۹ از رخدادهای لرزه ای این منطقه بوده است.

تازه آباد استان کرمانشاه با زمینلرزه ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۳ کیلومتری تازه آباد، ۳۱ کیلومتری جوانرود و ۳۷ کیلومتری گهواره این استان گزارش شد.

دوشنبه اول فروردین

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵ و ۲.۶،  بالاده استان فارس زلزله ۲.۹، دهرم استان فارس زلزله ۲.۷ و ۲.۹ و نایبند استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹ رخ داد.

کامیاران استان کردستان زمینلرزه ای به بزرکای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری کامیاران استان کردستان و ۲۸ کیلومتری روانسر و ۳۹ کیلومتری کوزران استان کرمانشاه گزارش شد.

دوزه استان فارس زلزله ای به بزرگای ۳ در عمق ۲۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۲۶ کیلومتری دوزه، ۲۶ کیلومتری میمند و ۷ کیلومتری فیروز آباد این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۲ فروردین

در فین استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۳ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۹ کیلومتری فین، ۳۹ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۰ کیلومتری بندر عباس این استان گزارش شد. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.

در شهرپیر استان فارس زلزله ۲.۵، نودان استان فارس زلزله ۲.۵، رودبار استان گیلان زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

زرند استان کرمان با زلزله ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۵ کیلومتری زرند، ۱۹ کیلومتری یزدانشهر و ۲۸ کیلومتری کیانشهر این استان به ثبت رسید.

عنبرآباد استان کرمان بعد از یک زلزله به بزرگای ۳.۷ زمینلرزه دیگری را با بزرگای ۴ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۳ کیلومتری عنبرآباد، ۴۱ کیلومتری فاریاب و ۴۳ کیلومتری جیرفت این استان بوده است. زلزله های ۳.۵ در عمق ۱۲ کیلومتری، ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.

در بروات استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۲ کیلومتری بروات، ۱۵ کیلومتری نظام‌شهر و ۱۸ کیلومتری بم این استان بوده است.

چهارشنبه ۳ فروردین

در سفیدابه استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۵، نهاوند استان همدان زلزله ۲.۸ و دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۸ رخ داد.

در کهنوج استان کرمان زمینلرزه ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۸ کیلومتری کهنوج، ۳۴ کیلومتری قلعه گنج و ۳۹ کیلومتری نودژ این استان گزارش شد.

پنجشنبه ۴ فروردین

خامنه استان آذربایجان شرقی زمینلرزه ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۷ کیلومتری خامنه، ۸ کیلومتری شبستر و ۱۰ کیلومتری کوزه کنان این استان بوده است.

در شربیان استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵ و ۲.۷ و ۲.۶، مهدس شهر استان سمنان زلزله ۲.۸، بزمان استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۷، بلده استان مازندران زلزله ۲.۶، فین استان هرمزگان زلزله ۲.۶ و سربیشه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶ رخ داد.

هجدک استان کرمان با زمینلرزه ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۷ کیلومتری لرزید و کانون آن در   ۱۳ کیلومتری هجدک، ۲۹ کیلومتری چترود و ۳۴ کیلومتری خانوک این استان گزارش شد.

قلعه قاضی استان هرمزگان زلزله ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۵ کیلومتری قلعه قاضی، ۱۴ کیلومتری تخت و ۳۸ کیلومتری بندرعباس این استان بوده است.

جمعه ۵ فروردین

در کوخرد استان هرمزگان زمینلرزه ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۹ کیلومتری کوخرد، ۴۱ کیلومتری کنگ و ۴۲ کیلومتری بندر لنگه این استان گزارش شد. زلزله ۳.۳ در عمق ۱۹ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.

در فین استان هرمزگان زلزله ۲.۸ رخ داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha