به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایمنا، یک وانشناس گفت: مبهم نگهداشتن علت دلخوری از همسر باعث سردرگمی است، توصیه می‌شود با گفت‌وگو، بدون تنش و همراه با مشخص کردن مصداق جزئی دلخوری، مسئله را با آرامش حل کنند.

لزوم حل کردن مشکلات زوجین با گفت‌وگو و بدون تنش

رؤیا طاهری با بیان اینکه نوع نگاه زن به مرد و نگاه مرد به زن به طور طبیعی متفاوت است، اظهار کرد: مرد تحت عنوان الگوی زیبایی، ظرافت و حساسیت به زن نگاه می‌کند، در این نوع نگرش، زن موجودی رقیق، مظهر زیبایی و لطافت است و مرد محبت او را در این قالب ترسیم و مجسم می‌کند در صورتی مرد در چشم زن مظهر اعتماد، نقطه اتکا و اعتماد است که محبت خود را به او ابراز کند.

وی افزود: زن مرد را در نقش تکیه‌گاهی می‌بیند که می‌تواند از کمک او برای پیشبرد زندگی استفاده کند و هنگامی که مرد به زن نگاه می‌کند، او را مظهر انس و آرامش می‌داند که این ویژگی زندگی را به جلو می‌برد.

زن نقطه اتکا در مسائل روحی و معنوی زندگی

این روانشناس با بیان اینکه اگر مرد نقطه اتکا در زمینه مسائل ظاهری زندگی است، زن نیز به نوبه خود نقطه اتکا در مسائل روحی و معنوی زندگی است، ادامه داد: زن دریایی از انس و محبت است که می‌تواند مرد را در این فضای سرشار از محبت، از غصه‌ها و غم‌های خود خارج کند و همه این موارد از توانایی‌های روحی آنهاست.

وی با بیان اینکه گاهی زن و مرد در زندگی مشترک توقع دارند همسر آنها علت ناراحتی و دلخوری را تشخیص دهد، تصریح کرد: گاهی فرد به دلایل مختلفی نظیر غفلت، نداشتن توجه یا مشغله از علت ناراحتی همسر خود بی‌خبر است اما همسر وی نیز برای اینکه فرد متوجه نگرانی و حال بد او شود نباید خاموش و ساکت باشد و مسئله را برای فرد مبهم نگه دارد؛ چراکه فرد دچار سردرگمی می‌شود و ممکن است تصمیمی برای تغییر حال و شرایط همسر خود بگیرد که اوضاع را بدتر کند.

طاهری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود با گفت‌وگو، بدون تنش و همراه با مشخص کردن مصداق جزئی دلخوری، مسئله را با آرامش مطرح و سعی کنند برای اینکه همسر به گلایه آنها اعتنا کند و جبهه‌گیری تندی نداشته باشد، ابتدا از کلیت رفتار و صفات خوب وی تمجید و تشکر شود و سپس مشکلات بیان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha